3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

افراد غیره تحت حمایت شورای ژورنالیستان به نهاد های خارجی بنام خبرنگار معرفی شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک نهاد حامی رسانه ها در کابل با فرستادن لیستی بنام خبرنگار و کارمندان رسانه یی به نهاد های بین المللی تعدادی از افراد غیره را بنام اعضای رسانه معرفی کرده اند.

یک جدول ۱۵۰ صفحه ی که بدست فرحت نیوز قرار گرفته،نشان می‌دهد که حفیظ الله بارکزی رییس شورای ژورنالیستان افغانستان در صدر جدول قرار دارد که از سوی این شورا به بنام مورد سوی تهدید به نهاد های بین المللی معرفی شده است.

این لیست در حالی منتشر میشود،که تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران در افغانستان پس از سقوط نظام جمهوریت وظایف شانرا از دست داده و به کار های شاقه ی رو آورده اند،اما شورای ژورنالیستان با فرستادن لیستی به نهاد های حامی بین المللی خبرنگاران تعدادی از کارمندان پیشین شهرداری و افراد غیر مسلکی  را بنام خبرنکار معرفی کرده است.

یک عضو هیات رهبری شورای ژورنالیستان که از گرفتن نامش در گزارش خود داری کرد، به فرحت گفت؛این لیست توسط یکی از کارمندان پیشین شهرداری که از دوستان نزدیک حفیظ الله بارکزی است ترتیب و از سوی آقای بارکزی مهر تاید خبرنگاری زده شده است.

این عملکرد غیر عادلانه ی آقای حفیظ بارکزی با واکنش تند خبرنگاران که پس از روی کار آمدن حکومت سر پرست به رهبری طالبان در افغانستان بنابر مشکلات گوناگونی به کشورهای مختلف متواری شدند روبرو شده است.

رییس شورای ژورنالیستان از جدول منتشره که گویا همه خبرنکار و کارمندان رسانه ی افغانستان است حمایت و انرا تاید کرده است.

آقای حفیظ بارکزی ازینکه تحت فشار رسانه ها قرار گرفته است،حاضر نشدند به سوالات فرحت نیوز مبنی بر نشر این جدول صحبت کنند.

صابر ناصري رييس ارتباطات افغان – امريكا که تعقیب کننده لیست فرستاده شده از سوی حفیظ بارکزی است،به فرحت نیوز گفت:جدول تحت حمایت وی که به تازه گی در رسانه درز کرده هیچ نوع امتیازی مالی در قبال آن مطرح نبوده است.

استاد غوث زلمی که شخص ارتباطی شورای ژورنالیستان و افای ناصری در آمریکاست به فرحت گفت:این لیست تنها مربوط خبرنگاران نبوده بلکه شامل:فعالین رسانه ی،حقوق زن،وکلای مدافع،قضات و نظامیان پیشین است شامل می باشد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز