79936679-1366-4C6D-8D57-E75A7E48C167

کانادا 22 مقام ارشد وزارت جنگ (دفاع) بلاروس که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کردند را تحریم کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا امروز اعلام کرد که این کشور در واکنش به دخالت رژیم لوکاشنکو در تهاجم غیرقانونی و غیرقابل توجیه ولادیمیر پوتین به اوکراین، تحریم های جدیدی را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (بلاروس) اعمال می کند.

این اقدامات جدید محدودیت های را برای 22 مقام ارشد وزارت جنگ (دفاع) بلاروس که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کردند، اعمال می کند.

اعلامیه ی که امروز از سوی وزارت خارجه ی کانادا منتشر شد،پیام روشن به همدستان رئیس جمهور پوتین است؛ کسانی که از نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین حمایت می کنند، پاسخگو خواهند بود.

این اقدامات جدید نشان دهنده تعهد ثابت کانادا برای حفظ فشار بر رهبری بلاروس برای پایان دادن به حمایت خود از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین است.

در اعلامیه تاکید شده،که کانادا به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد و در همکاری نزدیک با شرکای بین المللی خود کار خواهد کرد.

کانادا از الکساندر لوکاشنکو می خواهد که به حمایت خود از تهاجم روسیه پایان دهد. ما در انجام اقدامات بیشتر تردید نخواهیم کرد. جهان در حال تماشا است.»

ه کانادا از الکساندر لوکاشنکو می خواهد که به حمایت خود از تهاجم روسیه پایان دهد. ما در انجام اقدامات بیشتر تردید نخواهیم کرد. جهان در حال تماشا است.»

پس منظر:
از زمان اشغال غیرقانونی روسیه و تلاش برای الحاق کریمه در سال 2014، کانادا بیش از 900 فرد و نهاد را تحریم کرده است که بسیاری از این تحریم ها با هماهنگی متحدان و شرکای آن انجام شده است.

تحریم‌های کانادا، مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت‌هایی را برای افراد فهرست‌شده اعمال می‌کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فبروری 2022، کانادا بیش از 500 فرد و نهاد از روسیه، اوکراین و بلاروس را تحریم کرده است.
احسان الله صدیقی

فرحت نیوز