0EC5DFC7-840F-450E-85B2-0AF23D3A6D64

دو خبرنگار هنگام گزارش در مورد حمله روسیه در اوکراین کشته شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پیر زاکرزوسکی، عکاس کهنه‌کار جنگ و الکساندرا کووشینوا، تهیه‌کننده ی جوان اوکراینی، که با نام ساشا نیز شناخته می‌شود، روز دوشنبه در هورنکا، حدود 12 مایلی دورتر از کیف پایتخت اوکراین کشته شدند.

گمان می‌رود که این زوج پس از اینکه وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کردند در حین جمع‌آوری اخبار مورد اصابت آتش‌سوزی قرار گرفته کشته شدند.
بنجامین هال، روزنامه‌نگار بریتانیایی، که برای فاکس نیوز نیز کار می‌کند، در آن زمان همراه آن دو بود و در این حمله مجروح شد. او در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

سوزان اسکات، مدیر عامل فاکس نیوز روز سه‌شنبه گفت: با اندوه فراوان که امروز صبح خبر مربوط به فیلمبردار محبوبمان پیر زاکرزوسکی را به اشتراک می‌گذاریم.

زاکرزوسکی عکاس کهنه کار جنگ توسط همکارانش به عنوان “افسانه مطلق” توصیف شد.توصیف شده است.

عکاس منطقه ای که در طول مدت طولانی تصدی خود با ما، تقریباً تمام اخبار بین المللی را برای فاکس نیوز از عراق گرفته تا افغانستان و سوریه پوشش می داد.

“علاقه و استعداد او به عنوان یک روزنامه نگار بی نظیر بود.”

آقای زاکرزوسکی، 55 ساله، ایرلندی بود و مقیم لندن ، اما در اوکراین کار می کرد.
لوکاس تاملینسون، خبرنگار فاکس نیوز، تصویری از خود با خانم کووشینووا و آقای زاکرزوسکی به اشتراک گذاشته گفت:آخرین پیامی که از آقای زاکرزوسکی دریافت کرد این بود: “من سعی خواهم کرد تا آنجایی که این پیام را از تلویزیون دریافت کنم تا به هر طریق ممکن به اوکراینی ها کمک کنم. به لبخند زدن ادامه بده. پیر”.

خانم کووشینووا، روزنامه نگار محلی،افرادی که با او کار می کردند، که جنگ کشورش را پوشش می داد، به عنوان “سرزنده و سرشار از زندگی” توصیف می شد که در کار خود “درخشان” بود.

یونات فریلینگ، تهیه کننده ارشد فیلد فاکس نیوز در توییترش نوشت: «در حمله دیروز در نزدیکی کیف، ما یک زن شجاع زیبا – الکساندرا کووشینوا – ساشا را از دست دادیم.

“او عاشق موسیقی و مهربان بود. او 24 سال داشت.و در یک ماه گذشته با تیم ما کار کرد و کار درخشانی انجام داد.

یادش گرامی باد.

مایکل مارتین، رئیس ایرلندی تائوس، در توئیتی نوشت: «از کشته شدن شهروند و روزنامه‌نگار ایرلندی پیر زاکرزوسکی و یکی از همکارانش امروز عمیقاً ناراحت و غمگین هستم.

«افکار من با خانواده‌ها، دوستان و خبرنگاران همکارشان است.
ما این جنگ بی رویه و غیراخلاقی روسیه علیه اوکراین را محکوم می کنیم.
جان رابرتز از مجریان فاکس نیوز گفت:که آقای زاکرزوسکی “فقط بهترین” بود زیرا تصویری از او را در توییتر به اشتراک گذاشت.

او در توییتر خود نوشت: “من بارها در سراسر جهان با پیر کار کردم او یک گنج مطلق بود. صمیمانه ترین دعاهایمان را برای همسر و خانواده پیر ارسال کردیم.”
این چند روز پس از آن صورت می گیرد که برنت رنو، فیلمساز آمریکایی در اوکراین پس از تیراندازی نیروهای روسی به موترش وی کشته شد.

این مرد 50 ساله اهل آرکانزاس در حال جمع‌آوری مطالب برای گزارشی در مورد پناهندگان بود که موتر او در یک ایست بازرسی در ایرپین، درست خارج از کیف، مورد اصابت قرار گرفته کشته شد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز