4969B728-113F-453C-8FF9-5E5FFC51F739

ممنوعیت فعالیت های متا در قلمرو روسیه به دادگاه ارسال شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پس از آن که شرکت مادر متا اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد علیه سربازان روسی که به اوکراین حمله کردند، تهدید به خشونت کنند، روسیه در حال حرکت به سمت ممنوعیت برنامه پیام رسان محبوب«WhatsApp» در بحبوحه درگیری ها در اوکراین است.

مقامات روسیه همچنین ظاهراً اینستاگرام را که متعلق به متا نیز هست ممنوع خواهند کرد و دادستانی کل این کشور می خواهد این شرکت را به عنوان یک “سازمان افراطی” معرفی کند.

“بر اساس قانون فدرال “مقابله با فعالیت های افراطی”، دادستانی کل فدراسیون روسیه درخواستی را برای شناسایی متا پلتفرمز به عنوان یک سازمان افراطی و ممنوعیت فعالیت های آن در قلمرو فدراتیف روسیه به دادگاه ارسال کرد.

بر اساس گزارش سرویس سیمی روسیه اینترفاکس، دفتر دادستانی کل گفت:بر اساس آمارهای یک نظرسنجی که توسط شرکت مشاوره Deloitte در جولای 2021 انجام شد، 82 درصد از روس‌های بالای 14 سال از واتس‌اپ استفاده می‌کردند.

این ممنوعیت آخرین اقدامی است که دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه شرکت های رسانه های اجتماعی انجام داده است، که قبلاً دسترسی به فیس بوک را که به متا نیز متعلق است، محدود کرده بود.

فوزیه صدیقی/فرحت نیوز