3183382F-4EE7-49E9-9C41-52A4B8B7F81E

آمریکا،ناتو و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را برای تنبیه اقتصادی روسیه وضع کرده اند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دولت بایدن می‌گوید: تلاش روسیه برای مصادره دارایی‌های شرکت‌های آمریکایی به “درد اقتصادی بیشتری” برای روسیه ختم خواهد شد.
با طولانی شدن جنگ روسیه علیه اوکراین، ایالات متحده به همراه ناتو و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را برای تنبیه اقتصادی روسیه وضع کرده اند. این اقدامات در کنار تعداد زیادی از مشاغل بین المللی که کشور را در لیست سیاه قرار داده اند، اقتصاد روسیه را در آستانه رکود قرار داده است.

در نتیجه، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت روسیه ممکن است برای مصادره دارایی های شرکت های غربی که از کشور فرار کرده اند برنامه ریزی کند. این می تواند شامل توقیف شرکت ها از اروپا، ژاپن و به ویژه ایالات متحده باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه علاوه بر این گفته است که دولت او «مدیریت خارجی» را علیه این شرکت‌های خارجی اعمال خواهد کرد، اگرچه وی درباره دامنه این تهدید توضیح بیشتری نداد.

روز پنجشنبه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در یک رشته تویتی در محکومیت اقدامات پوتین به گزارش‌های مربوط به تصرف روسیه پرداخت. ساکی تصریح کرد که هرگونه تصرف عواقب بیشتری برای اقتصاد روسیه در پی خواهد داشت.

احسان الله صدیقی/فرحت نیوز