58EB20DE-53FE-4252-A6F1-BB374E86FAAB

چهره نمایی سراج الدین حقانی در مراسم نظامی در کابل

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزیر داخله حکومت سر پرست افغانستان پس از شش ماه اقتدار طالبان در کل افغانستان روز شنبه در حضور رسانه ها بدون سانسور ظاهر شد.

سراج الدین حقانی وزیر داخله افغانستان که قبلا تصاویر آن از طریق رسانه‌ها مربوط به این وزارت با روی پوشانده منتشر می شد،اما امروز پس شش ماه در اکادمی پولیس ملی اجازه داد تا تصاویر بدون سانسور وی منتشر شود.

این درحالیست که،اداره فدرال آمریکا ده میلیون دالر جایزه برای بازداشت سراج‌الدین حقانی را تعین کرده است.

منتقدان بدین باورند که هنوز جایزه ده میلیون دالری ایالات متحده لغو نشده اما این روزها که بحران اوکراین مسئله اول بسیاری‌ها از جمله آمریکاست و افغانستان تقریبا فراموش شده است، رونمایی در یک مراسم نظامی، زمان مناسبی است.

او فرمانده “شبکه حقانی” است که پیچیده‌ترین عملیات‌های خونین را در دو دهه گذشته علیه نیروهای غربی، سفارت‌ها در کابل و نیروهای ارتش پیشین افغانستان انجام داده است.
شبکه حقانی، نهادهای عمده امنیتی در کابینه سرپرست افغانستان از جمله وزارت داخله،استخبارات و شماری از وزارت‌خانه‌های دیگر را در دست دارد.
دستکم ۵ عضو کابینه سرپرست افغانستان از فرماندهان مهم شبکه حقانی هستند. اما طالبان آنرا بخشی از “امارت اسلامی” میدانند و میگویند؛شبکه حقانی “نام و تشکیلات جداگانه‌ای ندارند”.

احسان الله صدیقی