7F621EB4-E452-403F-90C5-85327AEF8DA2

امریکن اکسپرس: «همه عملیات» در روسیه و بلاروس را تعلیق می کند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،امریکن اکسپرس روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل حمله “غیر موجه” مسکو به اوکراین، که آخرین ضربه خدمات مالی به روسیه به دلیل تهاجم روسیه است، عملیات خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق در می آورد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به حمله مداوم و غیرقابل توجیه روسیه به مردم اوکراین، امریکن اکسپرس تمام فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد.

علامیه افزوده است،ما همچنین در حال پایان دادن به کلیه عملیات تجاری در بلاروس هستیم.

پیش از این، ناظر هسته ای سازمان ملل «نگرانی عمیق» خود را نسبت به گزارش ها مبنی بر اختلال در ارتباط از بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا که توسط روسیه در اوکراین تصرف شده است، ابراز کرده بود.

نیروهای روسیه یازده روز قبل از امروز به نیروگاه اتمی در اوکراین حمله کرده و آن را تصرف کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین به آن اطلاع داده است که مدیریت نیروگاه اکنون تحت دستور فرمانده نیروهای روسیه است.

اوکراین همچنین گزارش داده است که نیروهای روسیه برخی از شبکه های تلفن همراه و اینترنت را قطع کرده اند و خطوط تلفن، ایمیل و فکس دیگر کار نمی کنند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «من به شدت نگران این تحولاتی هستم که امروز به من گزارش شده است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم نیروگاه را به طور ایمن راه اندازی کنیم، باید به مدیریت و کارکنان اجازه داده شود تا وظایف حیاتی خود را در شرایط پایدار و بدون دخالت یا فشار بی مورد خارجی انجام دهند.

او “نگرانی عمیق” خود را نسبت به “وضعیت وخیم در مورد ارتباطات حیاتی بین تنظیم کننده و نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia” ابراز کرد.

او گفت: “ارتباطات قابل اعتماد بین تنظیم کننده و اپراتور بخش مهمی از ایمنی و امنیت هسته ای کلی است.”

به گزارش کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد «ایمنی فیزیکی و هسته‌ای» نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا اطمینان داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که تنظیم کننده هسته ای اوکراین همچنین گزارش داده است که برقراری ارتباط با پرسونل نیروگاه هسته ای چرنوبیل که توسط نیروهای روسی در 24 فلروری گرفته شده بود، در حال حاضر تنها از طریق ایمیل امکان پذیر است.

طبق گزارش‌ها، کارکنان آنجا قادر به چرخش نیستند – که منجر به تاکید گروسی بر “اهمیت این که کارکنان عملیاتی قادر به استراحت برای انجام وظایف مهم خود با خیال راحت و ایمن باشند” شد.

احسان الله صدیقی