F6186D2E-DF8C-46F1-ADB3-BE1733C7B7FF

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد:مردم اوکراین رنج غیرقابل تصوری را تحمل می کنند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مسولان سازمان ملل متحد میگویند: که «UNDP» در مالدیو با شرکای خود کار کرده که سرپناه اضطراری فراهم می کنند تا اطمینان حاصل شود،افرادی که از خشونت فرار می کنند به مواد غذایی و محصولات بهداشتی مورد نیاز نیز دسترسی پیدا کنند.

در مراکز توزیع پناهندگان،دستشویی های قابل حمل و بخاری برقی نیز ارائه شده است.
در حالی که بحران در اوکراین به روز یازدهم خود می رسد، برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) با همکاری دولت اوکراین برای تهیه و تحویل فوری داروها، لوازم پزشکی و تجهیزات، به ویژه به مراکز بهداشتی اولیه، کار می کند.

«بخش هماهنگی سازمان ملل متحد، UNDP اوکراین با سرعت تمام تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که منابع برای برآورده کردن نیازهای پزشکی و ضد آتش وجود دارد و بر اساس همکاری های طولانی مدت با وزارت بهداشت است.

دافینا گرچوا، نماینده UNDP در اوکراین گفت، تیم های برنامه توسعه ملل متحد تجهیزاتی را برای آزمایش و تحویل خون اهدایی فراهم می کنند.

برای سالیان متمادی، UNDP بیشترین حضور را در خانواده سازمان ملل متحد در کشور داشته است. اکنون به سیستم سازمان ملل متحد پیوسته است تا از تلاش‌های فوری برای حمایت و کمک به کسانی که بیشترین آسیب را در کشور آسیب دیده‌اند و همچنین پناهندگان اوکراینی حمایت کند.

تیم ها برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی اضطراری، مشاوره روانی اجتماعی، حمل و نقل برون مرزی و اسکان و سرپناه موقت بسیج می شوند.

علاوه بر حمایت از نیازهای فوری نجات جان، برنامه توسعه ملل متحد در صورت فراهم شدن شرایط، تلاش‌های بازیابی و بازسازی را در اوکراین افزایش خواهد داد. اینها شامل حمایت از خدمات اضطراری دولتی و مقامات محلی برای ارزیابی و تعمیر انرژی حیاتی، ارتباطات و سایر زیرساخت‌های لازم برای ایمنی عمومی و بازسازی و عملکرد روان خدمات عمومی خواهد بود.

“مردم اوکراین رنج غیرقابل تصوری را تحمل می کنند. آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، گفت: این بحران همچنین آسیب پذیری ها و نابرابری های موجود را در سراسر منطقه و فراتر از آن عمیق تر خواهد کرد.

UNDP برای چندین دهه در اوکراین کار می کند و با مشارکت دولت، جامعه مدنی و ارائه دهندگان خدمات محلی کار می کند. این امر در ماه‌های آینده اهمیت حیاتی خواهد داشت و ما به سرعت در حال افزایش هستیم تا تمام تجربیات جهانی، دانش فنی و ظرفیت عملیاتی برنامه توسعه ملل متحد را در حمایت از شرکای محلی خود و مردم اوکراین و کشورهای همسایه هدایت کنیم.

فوزیه صدیقی