D2B9F840-B5CB-497F-B7CD-72F79A003635

تلاشی خانه به خانه در کابل،طالبان دنبال چیست

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شهروندان شهر کابل از تلاشی های خانه به خانه از سوی نیروهای امنیتی امارت اسلامی در نقاط مختلف پایتخت شاکی هستند و از بر خورد آنان ابراز نا رضایتی میکنند.

نظامیان بامداد روز جمعه با راه اندازی عملیات در ساحات،پنجصد فامیلی،خیرخانه،تایمنی و بلاک های قصبه تلاشی خانه به خانه را آغاز کردند،و دلیل راه اندازی این عملیات تاکنون مشخص نیست.

یک باشنده پنجصد فامیلی به فرحت میگوید؛نیروهای امنیتی حوالی ساعت ۸:۰۰ بامداد بود، که در منطقه آمدند همه دکان ها را بسته کرده و گفتند بروید خانه های خود،بعد تلاشی خانه ها شروع و بعضی ها را نیز لت و کوب هم کردند.

تصاویریکه شهروندان کابل از خانه های شان بعد از تلاشی گرفته اند،و در صفحات مجازی منتشر کرده،نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی بدون تمام موازین اخلاقی اموال،اجناس و حتی لباس های زنان را نیز متلاشی و تخریب کرده است.

شهروندان پایتخت از بر خورد نیروهای امنیتی چنین شکایت میکنند؛در تلاشی خانه به خانه نیروهای امنیتی زنان را با خود نداشته اند،بدون اطلاع بزور وارد خانه ها می‌شوند همه را غافلگیر میکنند،هر آنچه پیش میاید پاره و میده میکنند.

در همین حال،مسعود اندرابی وزیر داخله حکومت فراری افغانستان در تویتی از این تلاشی انتقاد کرده، که تلاشی فراقانونی طالبان و هجوم آنان به خانه‌های مردم كابل بيانگر عدم اعتماد طالبان به مردم و افزایش انزجار عامه ازین گروه است.

با جبر و زور نمی‌توان حکومت کرد و ظلم بر مردم از فشار جنگ و مقاومت نمی‌کاهد بلکه مردم را بیشتر مسنجم ساخته، زوال را سریعتر رقم خواهد زد.

مراجع رسمی حکومتی حاضر نشدند به پیام های ما جواب بدهد،اما جنرال مبین سخنگوی پیشین فرماندهی پولیس کابل در تویتی نوشته؛اسلحه غیر قانونی حق و مال حکومت است و کسانی که علیه این عملیات صدا بلند میکند آنها در دزدی، اختطاف و در قتل ها دست دارند.

حافظ سعید یکی دیگر از اعضای حکومت سر پرست افغانستان در تویتر خود نوشته؛در کابل و ولایت های همجوار آن عملیات تصفیوی به خواست مردم بوده،که از دزدی،اختطاف و قتل های نا معلوم به سطوح آمده اند.

تاکنون هدف این تلاش و عملیات خانه به خانه از سوی مراجع و مقامات مسول مشخص نشده و نیز مسولان حاضر نیستند در این مورد با فرحت نیوز صحبت کنند.

احسان الله صدیقی