F6186D2E-DF8C-46F1-ADB3-BE1733C7B7FF

نصیراحمد فایق در کرسی نماینده گی افغانستان در سازمان ملل باقی ماند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نصیراحمد فایق نماینده ی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد که در دام توطیه حلقات مقامات فراری افغانستان بند مانده بود خنثی و در سمت خود باقی ماند.

آقای فایق میگوید؛ تلاش ها و توطیه های اخیر که بخاطر تغییر رهبری نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد جهت خاموش ساختن صدای حق و عدالت،مبارزه با فساد صورت گرفت، خنثی شد.

نامه ارسالی حنیف اتمر وزیر خارجه پیشین مورد پذیرش و اجراات مقامات ملل متحد قرار نگرفت.

من همانند سابق مسولیت سرپرستی نماینده گی دایمی افغانستان را در سازمان ملل با کمال افتخار با همه چالش ها و دشواری های آن به پیش می برم و خدمت به ملت و مردم افغانستان وجیبه ی خود میدانم.

این کرسی را من به اساس منفعت شخصی نه بلکه به اساس منافع ملی و تلاش برای بیرون شدن از بحران کنونی دستیابی ملت رنجدیده به صلح و‌ثبات و رفاه دایمی در افغانستان به پیش می برم.

اقای فایق؛این موفقیت من حمایت دوستان،همکارانم شخصیت های بزرگ صادق و وطن دوست، سفرای برحال، رؤسای اسبق وزارت امور خارجه در بیرون
از کشور، نمایندگان جامعه مدنی، فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و تمام مردم عدالت خواه و قدرشناس افغانستان بوده است.از همه شان سپاس گزارم.

این در حالیست،که هفته ی گذشته حنیف اتمر وزیرخارجه فراری پیشین افغانستان تی نامه ی گفته بود:‌محمد نعیمی، معاون و وزیرمختار این نمایندگی به جای نصیراحمد فایق، سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.

فایق در حالی این نماینده گی سیاسی را رهبری میکند،که شش ماه قبل طالبان در کل افغانستان تسلط پیدا کرد و نظام جمهوریت سرنگون شد.

حکومت سرپرست به رهبری طالبان در افغانستان تحت نام امارت اسلامی شکل گرفت،اما تاکنون از سوی جامعه ی جهانی رسمیت ندارد.با آنهم حکومت صاحب اقتدار افغانستان،نیز سهیل شاهین یک عضو برجسته‌ ی اینگروه را بحیث نماینده به سازمان ملل معرفی کردند.که پزیرفته نشده است.

فوزیه صدیقی