28C49036-3034-4554-BC3F-4260171F4F1A

حامدکرزی:جوبایدن در تصمیم خود تجدید نظر نموده پول مردم افغانستان را برای مردم افغانستان بازگرداند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بعد اعلامیه جوبایدن در مورد پول های مسدود شده افغانستان به آسیب دیده گان حمله ۱۱ سپتامبر یک‌ مقام ارشد بازنشسته ی افغانستان در یک کنفرانس خبری واکنش نشان چداده تصمیم اخیر جوبایدن را ظلم بر سر مردم افغانستان عنوان کرده است.

حامد کرزی رییس جمهور بازنشسته ی افغانستان میگوید:اختصاص دارایی های ذخیره شده ی افغانستان به قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ توهین و ظلم علیه مردم این کشور است،این پول ها متعلق به مردم افغانستان است و هیچ کس حق ندارد آن را در جای دیگری هزینه کند.
کرزی گفت؛ این که از سال ۲۰۰۳پول های مختلف افغانی که در افغانستان جمع شده بود وآن را به دالر تبدیل نموده و برمبنای آن افغانی واحد پول افغانستان منتشر گردیدوهچنان سپرده های مردم افغانستان به آن افزوده شد به این اساس پول افغانی از ثبات لازم برخوردار گردید و کوشش شد به ذخایر ملی افزوده شود.

این پول ها نه مال حکومت من نه از حکومت اشرف غنی و نه مال حکومت اسلامی کنونی است بلکه متعلق به نسل امروز ،فردا وپس فردای افغانستان است.
او تاکید میکند،که علاوه از آن آمریکایی ها بار ها اعتراف کرده اند که مردم افغانستان قربانی تروریزم است چطور ممکن است که قربانی تروریزم، جزا داده شود.
رییس جمهور بازنشسته به حادثه کشته شدن اسامه بن لادن اشاره نموده گفت؛اسامه را افغان ها در افغانستان نیآورده بودند ونه در افغانستان حضور داشت خارجی ها اسامه را آورده بودند ومی دانستند که در کجا بود و سرانجام در یک پایگاه نظامی پاکستان از سوی امریکایی ها کشته شد چرا مردم افغانستان که قربانی تروریزم است جزا داده و پول شان غرامت گرفته شود.
حامد کرزی با انتقاد از فرمان جوبایدن مبنی بر بخش دیگر از دارایی های ذخیره شده افغانستان که برای مقاصد بشری در افغانستان هزینه شود شدیدا”انتقاد نموده گفت؛ما اجازه نمی دهیم که پول های ذخیره مردم افغانستان برای کارمندان خارجی موسسات به عنوان حقوق پرداخته شود و دارایی نسل های آینده غصب گردد.
وی از مردم آمریکا و دادگاه های آن کشور خواست که علیه این فرمان ظالمانه ایستاده شوند و اجازه ندهند که پول مردم قربانی تروریزم که افغان ها هستند به هدر برود.
کرزی از اعلامیه افغانستان بانک حمایت نموده از تحریک اسلامی طالبان وهمه ملت خواست که بسیچ گردیده ودر برابر این فرمان ظالمانه ایستاده شوند تا دارایی های مردم افغانستان دوباره به افغانستان بانک برگردانیده شود.
کرزی تصمیم در این راستا را بالاتر از سطح حکومت دانسته خواهان وحدت ملی گردید.

وی در پاسخ سوالی گفت؛اگر رییس جمهور اشرف غنی فرار نمیکرد و قدرت به شکل درست انتقال پیدا می کرد این چین فرمان را بایدن هم نمی توانست صادر کند.

کرزی از بایدن نیز خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر نموده پول مردم افغانستان را برای مردم افغانستان بازگرداند.
فرمان بایدن در باره دارایی های ذخیره شده افغانستان که آن را دو بخش نموده بخشی را برای قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر و بخش دیگر را برای افغانستان اختصاص داده به واکنش شدید مردم افغانستان مواجه گردیده است.

افضل شفقیار