365666B5-0E55-4E9F-B183-D8A3E4B201AA

نصیر احمد فایق ادامه کارش در سازمان ملل متحد را تاید میکند

‏به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رسانه ها از قول یک تویتر جعلی تبدیلی نصیر احمد فایق از کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد را منتشر کرده اند که حقیقت ندارد.

این تویتر منسوب به نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرده است؛که ولی‌محمد نعیمی، معاون و وزیرمختار این نمایندگی به جای نصیراحمد فایق، سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.

‏در ادامه ی تویت آمده؛ پس از استعفای غلام‌محمد اسحاق‌زی، سفیر و نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد،به دلیل بیماری نصیراحمد فایق از سوی «وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان» به عنوان سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل تعیین شده بود.

‏در اعلامیه آمده که نعیمی پس از صحت‌یاب شدن از تاریخ چهارم فبروری، طبق تشریفات و مراتب اداری رسماً مسئولیت نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.

این تویتر که از سوی آقای فایق جعلی پنداشته میشود گفته؛است که این موضوع قبلاً توسط نامه‌ محمدحنیف اتمر به دفتر دبیرکل سازمان ملل اطلاع داده شده است.

نصیراحمد فایق فرد شماره یک سیاسی و دیپلوماتیک افغانستان در سازمان ملل متحد مقامات فراری حکومت قبلی افغانستانرا به نشر اخبار جعلی در خصوص خودش متهم کرده و برکناری اش را به فرحت نیوز رد میکند.

آقای فایق گفته است؛که بعد از سخنرانی من در شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعلام علنی عدم نمایندگی از حکومت فاسد قبلی و برعکس نمایندگی از نظام و ارزش
های جمهوریت و دستآورد های بیست سال آنان،من را متهم کرده است.

او تاکید کرده است؛که نمایندگی از مردم افغانستان و منافع ملی کشورم،بخصوص درخواست مسدود و مصادره حساب های بانکی مقامات فاسد و خاین حکومت اشرف غنی و به محاکمه کشانیدن آنها،باعث شد تا بالایم دسیسه سیاسی ساخته و من را بدنام کنند.

در ادامه می افزاید؛یک سلسله تلاش ها و دسیسه ها از طرف مقامات پیشین در تبانی با اعمال آنهاعلیه من آغاز گردیده تا از طریق دسیسه ها و فشار صدای حق و عدالت خواهی و دفاع از ارزش های بنیادی ملت مان را خاموش سازند.

فایق این تلاش های مقامات پیشین را مزبوحانه و آنان را افراد فاسد و توطیه گر و جعل کار خطاب کرده است.

این در حالیست که در حدود پنج ماه پیش حکومت اشرف غنی بدون کدام درگیری شهر کابل پایتخت افغانستان را به طالبان واگذار کرده و همه مقامات افغانستان فرار کردند.

بعد از اقتدار سیاسی طالبان حکومت سرپرستی را تحت امارت اسلامی افغانستان اعلام کردند،اما از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

امارت اسلامی در تعینات پست های مهم دولتی سهیل شاهین را به عنوان نماینده دایمی خود در سازمان ملل معرفی کرده اما از سوی آن نهاد بین المللی پزیرفته نشد،ادامه کار نصیر احمد فایق را تاید کردند.

احسان الله صدیقی