8C3026D7-EE37-44A4-B5FC-2947A1A6F105

زنان در دایکندی به رسم اعتراض خواهان آزاد سازی پول های منجمد شده افغانستان شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت، به ادامه راهپیمایی و اعتراضات مدنی زنان افغانستان بنابر آزاد سازی پول های منجمد شده اینکشور این بار بانوان دایکندی در اعتراضی از سازمان ملل خواستند،تا پول های منجمد شده افغانستان را آزاد کنند.

شماری از بانوان در ولایت دایکندی امروز شنبه «۱۶دلو» زیر چتر حکومت امارت اسلامی  با راهپیمایی از آمریکا و سازمان‌های جهانی خواستار آزاد سازی پول‌های منجمد شده‌ افغانستان شدند.

این در حالیست که انتونیو گوترش روز پنجشنبه گذشته در نیویارک به خبرنگاران گفت که ۹ اعشاریه ۵ میلیارد دالر پول های منجمد شده افغانستان مطابق به سلسله از شرایط باید آزاد ساخته شوند.

او افزود که کمک‌های مالی به افغانستان اجازه داده شود تا معاشات کارمندان ملکی اجرا و ادارات دولتی خدمات خود را مانند بخش‌های صحت عامه و معارف به مردم عرضه نمایند.

پیش از این، مری اِلن مک گروتی رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان هم از جامعه جهانی خواسته بود که ارسال پول به افغانستان را ادامه دهد.

وب سایت آزادی به نقل از اسوشیتدپرس نوشته است؛که او روز پنجشنبه گفته است،جامعه بین‌المللی با ارسال میلیاردها دالر به افغانستان تحت حاکمیت طالبان از وقوع یک فاجعه بشری در این کشور جلوگیری می‌کند.

به دنبال حاکم شدن طالبان بر افغانستان در ۲۴ اسد ۱۴۰۰، امریکا حدود نه‌ونیم میلیارد دالر ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را منجمد کرد.

احسان الله صدیقی