IMG_6155180071188

رییس سره میاشت ترکیه برای یک سفر سه روزه رسمی به افغانستان آمد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،امروز جمعه «۱۵دلو» کریم کنک رییس عمومی حال احمر ترکیه به برای یک سفر سه روزه به افغانستان آمده،از سوی مطیع الحکم خالص همتای افغانی اش در فرود گاه کابل پزیرایی شد.

کریم کنیک میگوید:من به دعوت جمعیت هلال احمر افغانی به کابل امده ام تا وضعیت فعلی وبشری افغانها را از نزدیک مشاهده کنم و در راستای جلب حمایت و مساعدت کشورها دست بکار شوم.

او تاکید میکند،ما در شرایط کنونی در پهلوی مردم افغانستان ایستاده و بزودترین فرصت ازین حالت دشوار نجات میابند.

در همین حال، مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی سره میاشت افغانستان در دیدار با همتای ترکی اش گفت؛ خواهش ما از کشور ترکیه به ویژه از هلال احمر اینکشور این است که شانه به شانه با مردم افغانستان بایستند و دست مساعدت را پیش کند.

وی افزود که ما مشترکا با هلال احمر ترکیه و فدراسیون بین المللی نهضت کار میکنم تا از طرق مختلف مشکلات ملت افغانستان را کاهش دهیم و نیز دروازه های مساعدت ها را باز نگهداریم .

قرار است کریم کنیک فردا «شنبه ۱۶ دلو»با سرپرست ریاست عمومی سره میاشت و امیر خان متقی سر پرست وزیر امور خارجه و سپس با معاون اداری رییس الوزراء نیز دیدار میکند.

این در حالیست که چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در جریان یک نشست دولتی در انقرا گفته بود،قرار است به‌زودی ۷۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه که ۱۰ سازمان مردمی با هماهنگی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) تهیه و به افغانستان فرستاده شود.

این محموله کمک‌های بشردوستانه، شامل مواد غذایی، پوشاک و مواد بهداشتی موردنیاز مراکز درمانی و افراد نیازمند است و با خط آهن دولتی ترکیه به افغانستان فرستاده می‌شود.

بهیر احمدی/کابل