447B1D6A-79EF-4093-9D65-1F68E35F6B10

کمک های بشری آمریکا از طریق بانک های بین المللی به افغانستان آزاد شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بانگ مرکزی افغانستان امروز پنجشنبه «۱۴دلو» از آزاد سازی پول های کمک شده از طریق بانک های بین المللی به این کشور خبر داده است.

‏این اداره پول افغانستان گفته است؛که وزارت خزانه داری ‎امریکا اعلام کرده است که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند به هدف کمک‌های ‎بشردوستانه، بدون ترس از نقض تعزیرات، پول را به ‎افغانستان انتقال دهند.

به گفته‌ی این وزارت موسسات کمک‌رسانی نیز می‌توانند معاش معلمان و کارمندان صحی را که در سکتور عامه کار می کنند، پرداخت کنند.

این در حالیست،که چندی قبل آمریکا اعلام کرده بود ۱۴۴ میلیون دالر برای کمک‌های فوری بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده است. اما این پول در اختیار گروه طالبان در افغانستان گذاشته نخواهد شد و تنها به سازمان‌های امدادی پرداخت خواهد شد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است،که برای کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان و پناهجویان افغان در کشورهای منطقه ۱۴۴ میلیون دالر در نظر گرفته شده است.

به گفته مقامات آمریکایی کمک‌های بشردوستانه آمریکا در سال جاری در مجموع به ۴۷۴ میلیون دالر می‌رسد.

بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان وضعیت معشیتی مردم اینکشور به وخامت گرایده و حکومت طالبان را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

مسافر