th

دو خبرنگار تلویزیون اریانانیوز از سوی طالبان بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع محلی از گرفتاری دو خبرنگار یک تلویزیون خصوصی در شهر کابل مرکز افغانستان از سوی ارگان های امنیتی خبر داده است.

یکی از دوستان اسلم حجاب به فرحت نیوز تاید میکند،که وی حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر امروز دوشنبه از پیش در تلویزیون اریانا توسط موظفین ا ا ا بازداشت شده است.

اسلم حجاب از سالهای ۱۳۸۷ بدین سو در رسانه ی مختلف؛تلویزیون ملی،تلویزیون تعلیمی و تربیتی و فعلا گزارش اقتصادی تلویزیون آریانا نیوز بوده است.

فدراسیون ژورنالیستان افغانستان گفته است،که آقای اسلم حجاب گزارشگر اقتصادی و وارث حسرت گوینده سیاسی تلویزیون اریانا از نزدیکی این رسانه بازداشت شدند.

فدراسیون ژورنالیستان افغانستان بازداشت این دو تن را تایید می کند و می گوید،که این بازداشت ربطی به کار رسانه ی آنها ندارد.

به همین ترتیب،صمیم فروغ فیضی سخنگوی نهاد رسانه یی افغانستان میگوید: اسلم حجاب گزارشگر اقتصادی و وارث حسرت گوینده سیاسی تلویزیون اریانا بعد از ظهر امروز دوشنبه«۱۱دلو» از دفتر کار شان در کابل، توسط نیروهای استخبارات بازداشت و به جایی نامعلومی منتقل کرده اند.

نهاد رسانه‌یی افغانستان با ابراز نگرانی شدید از ادامه گرفتاری خبرنگاران و کارمندان رسانه یی، خواهان ارائه  معلومات در مورد دلیل بازداشت و مکان توقیف این دو خبرنگار است.

برخورد این چنینی و ادامه‌ی بازداشت خبرنگاران، فضا را برای فعالیت مستقل رسانه یی تنگ ساخته و سبب خدشه‌دار شدن روحیه جمعی ‌می‌شود.

خواستیم نظر مسولان را در خصوص این گزارش داشته باشیم اما موفق نشدیم .

احسان الله صدیقی