855E5CCE-381D-4A2E-BC23-190B70332ACA

امیرخان متقی با نماینده گان هشت کشور در اسلو دیدار کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،قهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه ی حکومت سر پرست افغانستان میگوید:امیرخان متقی با نماینده گان،هشت کشور در اسلو دیدار کرده است.

بلخی در رشته تویتی،گفته است:که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه ی افغانستان بارنماینده گان،«آمریکا،بریتانیا،ناروی،جرمنی،اینالیا،قطر،فرانسه و نماینده خاص اتحادیه اروپا دیدار داشت.

بلندپایه دولت طالبان در اولین سفر اروپایی خود پس از بازگشت به قدرت در ماه آگوست به اروپا با نمایندگان آمریکا،بریتانیا،ناروی،جرمنی،ایتالیا،قطر،فرانسه و نماینده خاص اتحادیه اروپا دیدار می‌کند.

براساس گزارش‌ها هیات طالبان همچنین با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان نیز دیدار داشته است.

روز شنبه در اسلو و لندن، شماری از افغان‌ها در اعتراض به سفر اروپایی هیات طالبان اعتراض کرده و از جامعه جهانی خواستند که دولت طالبان را به رسمیت نشناسند.

این سفر درحالی صورت می‌گیرد،که تاکنون هیچ کشوری اقتدار طالبان را در افغانستان به رسمیت نشناخته و این گروه بدنبال کسب رضایت کشورها برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی است.

ناروی گفته است،که گفت‌وگوهای این نشست با نمایندگان طالبان مهم است زیرا مسائل بشردوستانه در افغانستان نیاز به رسیدگی فوری دارد و وضعیت در حال بدتر شدن است.

کشور میزبان،تاکید کرده که این دعوت و نشست‌ها هیچ ربطی به رسمیت شناختن طالبان ندارد.

احسان الله صدیقی