11AED943-8D1B-4AE2-B165-59985E568B96

سفر مقامات طالبان به ناروی با واکنش افغان های مقیم آنکشور‌ روبرو شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،قرار است نماینده گان حکومت تازه امارت اسلامی افغانستان برای دیدار با مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا به ناروی بروند.

این سفر برای یکشنبه تا سه شنبه هفته روان برنامه ریزی شده و در جریان آن “طالبان با نمایندگان مقامات ناروی و مقامات تعدادی از کشورهای متحد با آن” برای مذاکرات در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و حقوق بشر دیدار خواهند کرد.

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه ناروی میگوید:کشورش نسبت به “توقعاتش” به ویژه در مورد “تحصیل دختران و حقوق بشر” صریح خواهد بود، گفت که این نشست‌ها به معنی “مشروعیت بخشیدن یا به رسمیت شناختن طالبان نخواهند بود.”

وی مشخص نکرد که کدام متحدان در آن شرکت خواهند کرد، اما روزنامه نروژی VG گزارش داد که این متحدان شامل انگلیس، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا خواهد بود.

هویتفلد گفته: “ما به شدت نگران وضعیت وخیم در افغانستان که در آن میلیون ها نفر با یک فاجعه انسانی تمام عیار روبرو هستند، هستیم.”

هویتفلد افزوده: “برای اینکه بتوانیم به جمعیت غیرنظامی در افغانستان کمک کنیم، ضروری است که هم جامعه جهانی و هم افغان‌های بخش‌های مختلف جامعه با طالبان وارد گفتگو شوند.

او خاطر نشان کرده است،که ما باید با مقامات دوفاکتوی این کشور گفتگو کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که وضعیت سیاسی به یک فاجعه انسانی حتی بدتر منجر شود.

در همین حال،افغان های مقیم کشور های اروپا و امریکا به دنبال تقبیع و جلوگیری از این نشست سران طالبان و کشور ناروی، در مقابل سفارت های کشور ناروی در جرمنی، هالند، فرانسه بلجیم، و کشور ناروی در برابر وزارت خارجه آن کشور تظاهرات نمودند.

این معترضان میگویند:ما نگرانی مردم افغانستان را شریک با راه اندازی تظاهرات شریک و از کشور ناروی خواهش می‌کنیم تا هیچگونه ارتباطی با گروه طالبان که هنوز‌هم شامل لیست گروه های تروریستی جهانی سازمان ملل متحد می‌باشد نداشته باشد.

فوزیه صدیقی