565C30A1-F1E0-45FB-A4CC-22D7B0C9F8D6

ذکی قیس خبرنگار،در کابل مورد حمله افرادناشناس قرار گرفت

به گزارش آژانس خبری فرحت،ذکی قیس ژورنالیست سابقه کار افغان میگوید:افراد ناشناس که خودشان را کارمندان حوزه مربوطه معرفی کردند،به خانه وی رفته،لت و کوب اش کرده است.

قیس به فرحت میگوید:حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ی شب بود،که دروازه ی خانه ام به صدا در آمد با لباس خواب بیرون شدم پرسیدم کیست!گفت از حوزه ۱۶ امنیتی هستیم خانه وکیل کجاست؟در را باز کردم بالایم حمله کردند.

قیس بیان میکند،که افراد بیرون خانه اش (کارمندان حوزه ۱۶) سرش را در بین دروازه گرفته و به فرق اش با وسایل سنگین می کوبد،در همین لحظه متوجه شدم که مهاجمان میخواهد با چاقو سرم را از تنم جدا کند،اما موفق نشدند.

وی اضافه میکند،بعد از اینکه من با فشار از ایشان توانستم نجات پیدا کنم مهاجمان فرار کردند،و من تا دیر زمانی حالت خوبی روانی نداشتم و از سرم خون جاری بود.

تاکنون نهاد های حکومتی در این مورد واکنش نشان نداده است.

در همین حال،مرکز خبرنگاران افغانستان، از مسؤلان نهادهای مرتبط حکومت سرپرست طالبان می‌خواهد چگونگی این رویداد را بررسی و نتیجه بررسی خود را با رسانه‌ها شریک سازند.

این نهاد حامی رسانه ها میگوید:در پی روی کارآمدن حکومت سرپرست طالبان، خشونت‌ها و تهدیدها علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه به شدت افزایش یافته است.

مرکز خبرنگاران افغانستان از اداره حاکم طالبان می‌خواهد به تعهدات قبلی خود در جریان مذاکرات صلح در دوحه مبنی بر حفظ احترام به خبرنگاران و رسانه‌ها و تامین مصونیت آن‌ها، عمل کند.

تا فضای سرشار از ترس و خودسانسوری کنونی هر چه زودتر از سر راه خبرنگاران و رسانه ها برچیده شود و خبرنگاران و رسانه‌ها بتوانند در فضای آزاد و بدون هراس به کارشان ادامه دهند.

در همین حال قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان اداره طالبان میگوید:خبرنگاران،نویسنده گان و ادیبان قلم های شان را برای تحکیم نظام موجود اسلامی بکار بی اندازید.

تا توانسته باشید در راستای حق که وطن بالای هر شهروند دارد ادا شود.

احسان الله صدیقی