5E2791EC-677F-4F03-8651-868C67FD4B35

ذبیح الله مجاهد: جلال بخاطر توضیحات چرندیان خود در رسانه های اجتماعی ‎گرفتار شده است

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان ارشد اا دستگیری استادفیض الله جلال استاد دانشگاه و آگاه مسایل سیاسی را در کابل تاید کردند.

احمدتقی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی از قول «ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل۱۱ نوشته‏‎،یک انسان متعصب بنام ‎جلال بخاطر توضیحات چرندیان خود در رسانه های اجتماعی ‎گرفتار شده است، که مردم را علیه نظام تحریک می نمود و با ابروی مردم بازی میکرد.

در این نقل قول تاکید شده،تا باشد که کسی دیگر از ادرس استاد و دانشمند،دست به چنین یاوه گویی، شخصیت کشی و هتک حرمت انسان‌ها نزند.»

استاد فیض الله جلال،آگاه مسایل سیاسی افغانستان روز شنبه «۱۸جدی» از نزدیک خانه اش در مکروریان سوم از سوی طالبان بازداشت شده است.

فیض الله جلال،در حالی بازداشت میشود،که چندی قبل وی دریک بحث سیاسی با یکی از سخنگویان سیاسی طالبان او را گوساله خطاب کرده بود.

احمد تقی،موضوع انتقادی استاد جلال را که در خصوص درگیری های اخیر بر سر حسار کشی های مرزی بین افغانستان و پاکستان بود داشته است را نیز منتشر کرده است.

خانواده ی آقای جلال در رسانه های اجتماعی گفته اند،که از وی هیچ احوالی ندارند،که آیا زنده است و یا اینکه کشته شده است.

زندانی کردن،استاد جلال با واکنش نهاد های بین المللی و کاربران داخلی نیز مواجه شده و اینکار حکومت را نقض سریع آزادی بیان از سوی حکومت تازه افغانستان عنوان میکنند.

احسان الله صدیقی