3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

معرفی کشاف به عنوان سفیر افغانستان در ایتالیا رد شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان در وزارت خارجه ی افغانستان در مورد تشنج و حمله بالای سفیر اینکشور در روم پایتخت ایتالیا واکنش نشان داد.

وزارت خارجه بعد از نشر گزارش حمله یک کارمند نماینده گی سیاسی افغانستان در روم بالای سفیر اینکشور در دفتر کارش واکنش نشان داده و معرفی فهیم کشاف را از سوی حکومت رد کرده است.

این وزارت علاوه میکند،که براساس بررسی های ریاست منابع بشری وزارت امور خارجه محمد فهیم کشاف بتاریخ «٢٨/٩/١٣٩٩»به صفت سکرتر اول سفارت اففانستان در روم-ایتالیا تقرر حاصل نموده و الی تاریخ «٢٨/٩/١٤٠٢» به حیث دیپلومات رسمي سفارت افغانستان در آن کشور شناخته می‌شود.

اعلامیه ی که از سوی وزارت خارجه به فرحت نیوز فرستاده شده،آمده است،که همچنان در قسمت ختم وظیفه موصوف قبلا هیچ‌گونه تصمیمی اتخاذ نگردیده است.

اعلامیه تاکید میکند،از آنجاییکه مطابق قانون کارکنان خدمات دیپلوماتیک و کنسلی دوره مأموریت کشاف در آن سفارت به پایان نرسیده است.

بناً اخراج وی از جانب مسئولین آن سفارت یک عمل غیر قانونی و به دور از صلاحیت های وظیفوی ایشان می‌باشد.

این درحالیست،که سفارت افغانستان در ایتالیا گفته :یکی از کارمندان پیشین این سفارت که خود را سفیر حکومت طالبان برای ایتالیا معرفی کرده بود، روز گذشته «سه‌شنبه۱۴ جدی»به گونه‌ی غیرقانونی وارد سفارت شده و به سفیر کنونی افغانستان در ایتالیا حمله کرده است.

سفارت افغانستان در روم پایتخت ایتالیا با نشر اعلامیه ی از این شخص محمد فهیم کشاف یاد کرده،و تاکید میکند،که او قبلا به دلیل «تمرد به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی افغانستان» از وظیفه سبکدوش شده بود.

این اعلامیه می افزاید،که محمد فهیم کشاف، خود را سفیر جدید طالبان معرفی کرده و پیش از این نیز طالبان، مکتوب‌هایی را در پیوند به ادامه کار این شخص به سفارت افغانستان در روم فرستاده بود.

وزارت خارجه اما تقرر نامبرده را نیز از جانب امارت اسلامی افغانستان به حیث سفیر در ایتالیا رد میکند.

فرحت صدیقی