F6186D2E-DF8C-46F1-ADB3-BE1733C7B7FF

فایق:نه برای مشروعیت طالبان نه برای حمایت غنی نماینده گی میکنم

به گزارش آژانس خبری فرحت،نصیراحمد فایق نماینده ی تازه ی دایمی افغانستان در سازمان ملل در تویتی نوشته نه برای مشروعیت طالبان و نه هم برای حمایت از کابینه غنی نماینده گی میکنم.

بگفته ی وی،تلاش و تعهد من نمایندگی با عزت و با صلابت از منافع ملی مردم عزیزم است، نه بخاطر مشروعیت بخشیدن طالبان و نه نمایندگی از غنی و کابینه فاسد آن.

او در ادامه تویت نوشته است، که غنی و همفکرانش به مردم و ملت ما به نام جمهوریت خیانت کردند و از کمک های بین المللی به مردم افغانستان دزدیدند و امروز نیم نفوس اینکشور را با فقر و گرسنگی رها کردند.

این نمایندگی طی نامه‌ای به سازمان ملل متحد نصیراحمد فایق را به عنوان شازدافیر نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد معرفی کرده است.

این در حالی است که دولت تازه ی طالبان سهیل شاهین را به عنوان نماینده حکومت خود در سازمان ملل متحد گماشته‌اند که از سوی کمیته اعتبارات سازمان ملل متحد پذیرفته نشده است.

سهیل شاهین، نماینده معرفی شده از سوی طالبان به سازمان ملل در واکنش به انتصاب فایق گفته :که اعتبار سازمان ملل وابسته به بی‌طرفی اش است و کرسی افغانستان در این سازمان باید به حکومت کنونی داده شود.

احسان الله صدیقی