EDE335AD-A008-41B0-BC9B-7D0123A4D608

خبرنگاران در ساحه ی پوشش خبری در کابل بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،تعدادی از خبرنگارانی که برای پوشش تظاهرات زنان در کارته سه کابل رفته بودند،از سوی نیروهای امارت بازداشت و به حوزه سوم منتقل شدند.

بامداد امروز سه شنبه تعدادی از زنان برای عدالت خواهی در غرب کابل تظاهراتی را راه اندازی کرده بودند،و خبرنگاران حین پوشش از سوی موظفین امنیتی ساحه بازداشت شدند.

یکی از بازداشت شده گان که از گرفتن نامش در خبر خود داری میکند،به فرحت نیوز میگوید:آنان از سوی نیروهای امنیتی توهین و تحقیر شده به حوزه منتقل شدند.

این خبرنگار می افزاید،که طالبان ابتدا ‌وسایل دست داشته شانرا گرفته به آنها اخطار داده تا از پوشش چنین برنامه ها دست بردارند.

شکیب نظری و صمیم فروغ فیضی دو تن از خبرنگاران دیگر که شامل هشت تن از بازداشت شده گان برنامه ی امروزی بودند از سوی طالبان محل نیز مورد بد رفتاری فزیکی و لفظی قرار گرفته است.

هشت خبرنگار که مورد بد رفتاری قرار گرفته اند، از این عملکرد طالبان ناراضی هستند و میگوید:رویه نیروهای امنیتی با آنان خشن بوده و بصورت کامل در تناقض با گفتار مقامت حکومت صاحب اقتدار در افغانستان است.

این بار اول نیست،که خبرنگاران در کابل پایتخت افغانستان مورد بد رفتاری نیروهای طالبان قرار می‌گیرد بلکه چندی پیش راشد کاشفی حین تهیه گزارش نیز بازداشت و لت کوب شده بود.

سعید خوستی سخنگوی وزارت داخله به فرحت نیوز،با تاید بازداشت خبرنگار میگوید:اعتراض مدنی نبوده بلکه بهانه ی برای خارج شدن آنان از افغانستان است.

وی تاکید میکند،از همین رو پوشش اعتراضات از سوی رسانه ها نیز ممنوع است.

احسان الله صدیقی