AB45453C-4228-4B9D-9AEB-36005C2792F8

مقبره یک یک نظامی پیشین در پکتیکا منفجر شده است

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع در ولایت پکتیکا در جنوب افغانستان،از منفجر شدن مقبره یک نظامی پیشین در حومه های این ولایت خبر داده است.

شهروندان این ولایت بدون ذکر نامشان در خبر میگویند:مقبره دریاخان فرمانده پولیس پیشین ولسوالی سروبی با ماین منفجر شده است.

منابع مدعی هستند،که مقبره این نظامی پیشین توسط نیروهای طالبان انفجار داده شده ،اما طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفتند.

این درحالیست،که یک نظامی ارتش پیشین از سوی نیروهای حکومت صاحب اقتدار در کابل بازداشت و وی را بشکل فجیع شکنجه میکند.

رحمت الله قادری، فرمانده پیشین کندک لوای دوم قول اردوی سیلاب، روز گذشته توسط طالبان در کابل دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این در حالی است که طالبان عفو عمومی را برای تمام کارمندان و سربازان دولت پیشین اعلام کرده است.اما افراد وابسته به حکومت فعلی به آن پا بندی ندارد.

نوار ویدیی که از بازداشت و شکنجه ی این فرمانده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده،با واکنش های تند شهروندان مواجه شده و این عملکرد نیروهای طالبان را محکوم کرده اند.

فرحت نیوز،با شریک ساختن نوار ویدیویی آقای قادری،با مقامات حکومتی از آنان وعده گرفته است،که عاملان شکنجه ی این افسر پیشین را جدی میگیرند.

جنرال مبین سخنگوی فرماندهی پولیس کابل،گفت:این وضعیت برای آنان نیز قابل قبول نبوده،اگر عاملان آن از سوی مسولان بازداشت و به کیفر نرسند وی حاضر است از مقامش کناره گیری کند.

احسان الله صدیقی