3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شبکه ابر رسانی به ارزش ۵ میلیون افغانی در لوگر‌به بهره برداری سپرده شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان محلی ولایت لوگر در جنوب کابل می گویند:که ۱۰۰ها خانواده نیازمند به آب آشامیدنی دراین ولایت با سیستم آب رسانی معیاری مستفید شدند.

انجنیرنعمت الله “احمدی” رییس آب رسانی وفاضلاب شهری زون جنوب به فرحت گفته است،که برای «۳۵۰» خانواده این سیستم آب رسانی به شکل معیاری واساسی به هزینه «۵ میلیون» افغانی به هزینه مالی یونیسف در همکاری موسسه «کوار»تطبیق و به بهره برداری سپرده شده است.

احمدی افزوده است، که این پروژه درساحه ی پایخیل مربوط به شهر پل علم مرکزاین ولایت با طول «۴.۸» کیلومتر برای آنعده خانواده های ساخته شده است که درگذشته با کمبود آب پاک آشامیدنی رو برو بودند.

احمدی می گوید، که آنان پلان دارد تا سیستم آب رسانی را نه تنها درلوگر بل دربرخی ولایات دیگرنیزگسترش دهند.

درضمن وی خاطر نشان ساخت، که ازهر راه ممکن سعی می کنند تا دربخش سیستم شبکه آب رسانی سرمایه گزاری شان را افزایش دهند واین بخش را منظم تر بسازند.

باشنده گان ساحه ی پایخیل از بهره برداری این شبکه آب رسانی و تلاش حکومت در این زمینه ستایش نموده میگویند، که ازچند سال بدینسوآنان با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند،و آنان حکومت قبلی را در خصوص این مشکل متهم می‌کنند.

داکتر شاه ملنگ یکی ازاین باشندگان گفت، که پس از به قدرت سیدن ا.ا.ا آنها امنیت خوبی را تجربه کردند، که درکنار امنیت او ازمسولان محلی لوگرخواهان جلب کمک های بیشتر دربخش بازسازی وانکشافی نیز شده است.

دراین حال مسولان محلی در لوگر از افتتاح وبهره برداری این شبکه آبرسانی ابراز خُرسندی می کنند واین اقدام را یکی از دست آورد های مهم زمانی کمی به قدرت رسیدن ا.ا.ا دراین ولایت عنوان نمودند.

زبیر عباسی
فرحت نیوز/لوگر