FD0C5914-62CE-49DA-9DA6-91D8D78E33B6

داکتر نادر عالمی که دو ماه پیش ربوده شده بود در مزار شریف کشته شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،نیروهای امنیتی افغانستان در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ در شمال اینکشور موفق شدند،تا چند تن از اختطافچیان را بازداشت و چند تن دیگر که در قید آنان بود آزاد کنند.

انعام الله سمنگانی،یکی از سخنگویان حکومت میگوید:چندی پیش، سه تن در شهر مزارشریف اختطاف شده بودند،دو تن شان آزاد و داکتر نادر عالمی از سوی اختطافچیان کشته شده است.

وی علاوه میکند،که نیروهای ا.ا.ا. در نتیجه معلومات کشفی توانستند ۸ تن از اختطافچیان را شناسایی و بازداشت نمایند،حاجی امان الله و حاجی یوسف را نجات دهند.

اما داکتر نادر عالمی از سوی ۲ تن اختطافچیان باقی‌مانده، که از گروه اختطافچیان بازداشت شده بودند،به شهادت رسانده شده است.

‏این مقام مطبوعاتی دولتی تاکید میکند،که نیروهای امنیتی متعهد است که قاتلان داکتر عالمی شهید را پیدا و به جزای اعمالشان می‌رساند.

نادر عالمی، متخصص صحت روانی به تاریخ ۲۹ سنبله سال جاری توسط افراد مسلح ناشناس از ساحه‌ی «نوآباد» در ناحیه‌ی پانزدهم شهر مزارشریف ربوده شده بود.

پسر عالمی به رسانه ها گفته است،که اختطافچیان از آنان مبلغ ۸۰۰ هزار دالر آمریکایی در بدل رهایی پدرش طلبگار بودند،اما آنان با مقدار کمتر از پول خواسته شده توافق کرده بودند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل