E4B6FD02-12A6-490F-81A0-72E86658FC9A

تجاران افغان می‌توانند ویزه پنج ساله پاکستان را بگیرند

به گزارش آژانس خبری فرحت،کنفرانس مشترک وزارت تجارت صنایع و اتاق های تجارت و صنعت افغانستان در کابل برگزارشد سفر وزرای خارجه،مالیه و تجارت را به پاکستان پر دست آورد خواندند.

نورالدین عزیز وزیر تجارت گفت:پاکستان وعده سپردند که سپس کالاهای تجارتی افغانستان،می‌تواند بدون کدام ممانعتی به دور ترین نقاط پاکستان منتقل شود.

وزیر افزود،در بنادر فعال تجارتی تورخم،غلام خان،سپین بولدک و دیگر بنادر تجارتی که با پاکستان مشترک است،یک تیم مشترک تخنیکی پاکستانی و افغان برای سهولت های بیشتر ایجاد میشود.

وی تاکید کرد،که در بنادر بین افغانستان و پاکستان وسایل پیشرفته که قادر به تشخیص کالاهای تجارتی باشد بزودی نصب میشود.

وزیر تصریح کرد،که از امروز به بعد هیچ موتر اموال تجاران افغان در هیچ بندر بین این دو کشور متوقف نمی ماند،و روی این موضوع توافق صورت گرفته است.

تجاران افغان در پاکستان و از پاکستان به افغانستان می‌توانند سهولت های بانکی را در دو کشور داشته باشند،فرصت مساعد شده،که حسابات تجارتی باز کنند.

او از دو کنفرانس مشترک تجارتی که در آینده نزدیک این نشست تجاری در افغانستان و دومی در پاکستان برگزار میشود،خبر داده است.

وی در مورد سهولت های انتقال و رفت و آمد مردم به پاکستان نیز گفتند،که هفته ۲۰ موتر از مسافرین می‌توانند به آن سوی مرز عبور و مرور کنند.

تجاران افغان می‌توانند برای سهولت های کار ی شان ویزه های «مولتی پل» یا ویزه های پنج ساله بگیرند،که از سوی پاکستان این پیشنهاد افغانستان پزیرفته شده است.

وی از کشور های که تمایل به سرمایه گزار ب در افغانستان دارند بخصوص کشور چین خواست،که زمینه فعالیت های تجارتی مساعد شده و آنان آزادانه و بدون کدام حراث کار شان را آغاز کنند.

قدیر رسا
فرحت نیوز/کابل