11749AEA-1F27-4A53-8B77-6B38A6B9085D

۶۰۰ تن منسوب به داعش در افغانستان بازداشت شده است

به گزارش آژانس خبری فرحت،ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و خلیل همراز سخنگوی ریاست استخبارات در یک کنفرانس مشترک خبری از دستگیری ۶۰۰ تن منسوب به اعضای گروه داعش خبر دادند.

همراز،از ایجاد و تشکیلات تازه ریاست استخبارات در سطح افغانستان خبر داده گفت:این ریاست در سطح کشور ادارات را با تشکیلات تعلیم یافته و مسلکی ایجاد کرده است.

ذبیح الله مجاهد گفت:از زمان ایجاد این ریاست و شعبات آن در سطح کشور جرایم کاهش یافته و بیشترین مجرمان جرایم سازمان یافته و عادی دستگیر شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت:منسوبین این ریاست تاکنون در حدود ۶۰۰ تن از اعضای داعش را بازداشت،۳۳ مرکز آنان را در ولایات ننگرهار،پروان،بلخ ،هرات کشف و از بین برده است.

وی حضور داعش را در افغانستان،قابل نگرانی نمیداند،و نیز به مردم افغانستان اطمینان میدهند،که داعش در افغانستان یک گروه تکفیری داخلی هستند و شاخه ی بیرونی ندارد.

آقای مجاهد،در ادامه صحبت های خود به کشور های همسایه و نگرانی های آنان نسبت به حضور گروه داعش در افغانستان اطمینان داد،که هیچ کشوری از خاک افغانستان مورد حمله قرار نخواهد گرفت.

مجاهدافزود،که شایعاتی مبنی بر پیوستن نظامیان پیشین به صفوف داعش حقیقت ندارد،و داعش یک گروه تکفیری است و هیچ گاهی نیروهای امنیتی پیشین با شرایط آنان سازگاری ندارد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل