54FD4052-4650-4F03-B893-11A0E846D0A4

بخشی از مراسم افتتاح هفته ویژه ARCS در کابل

به گزارش آژانس خبری فرحت،نسیفور مگندی،رئیس هیئت IFRCدر افتتاحیه هفته ویژه ARCS«جمع آوری اعانه» سره میاشت در اکتبر 2021 در کابل گفت:فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) مفتخر است که بخشی از این مراسم برای افتتاح هفته ویژه ARCS است.

وی هدف از این هفته ویژه بسیج و افزایش منابع مالی را در حمایت از افراد آسیب دیده از حوادث و بحران ها در سراسر افغانستان میداند.

منابع مالی مناسب و انعطاف پذیر برای این که ARCS بتواند وظایف بشردوستانه خود را به صورت خنثی و مستقل انجام دهد،اهمیت دارد. کنار گذاشتن بودجه امداد رسانی،کمک سریع،قابل اعتماد و به موقع را در صورت وقوع حوادث امکان پذیر می کند.

به طور تصادفی،هفته ویژه ARCS در حالی اتفاق می افتد که IFRC یک کنفرانس متعهد برای صندوق اضطراری امداد رسانی در برابر حوادث طبیعی (DREF) سازماندهی می کند.

کنفرانس تعهد،بخشی از تلاش مستمر برای افزایش DREF به حداقل 100 میلیون دالر در سال برای مقابله با افزایش هشداردهنده اضطراری در مقیاس کوچک و متوسط است که بیشتر آنها مربوط به آب و هوا است.«DREF در سال 1985 تأسیس شد و از آن زمان IFRC بودجه سریع و شفافی را برای جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر – از جمله ARCS – که نیاز به منابع برای پاسخگویی به بحران های کوچک و متوسط دارند که در غیر این صورت ممکن است فاقد کمک های ضروری اضطراری باشند ، تأمین کرده است.»

از آغاز سال 2021 ، IFRC حدود 1.7 میلیون دالر آمریکا به ARCS برای پاسخگویی به حوادث مختلف اختصاص داده است: 500000 دالر آمریکا برای سیل که در ماه می چندین شهرها را تحت تاثیر قرار داد ، 280،000 دالر آمریکا برای سیل هایی که در ماه جولای شهرهای نورستان را تحت تأثیر قرار داد و 1 میلیون دالر آمریکا برای مقابله با خشکسالی این پشتیبانی ARCS را قادر ساخته است که به بیش از 100،000 نفر کمک برساند.

با افزایش فاجعه ها و بحران ها در افغانستان، نیازهای بشردوستانه می تواند به سرعت منابع مالی امدادرسانی را از بین ببرد و مانع توانایی ARCS در پاسخگویی به موقع شود. بنابراین، در هفته ویژه ARCS امسال، من ARCS را تشویق می کنم تا صندوق امداد خود را برای حوادث افزایش دهد ، که می تواند برای افزایش موارد اضطراری در مقیاس کوچک و متوسط استفاده شود. من از همه شرکایی که امروز در آنجا حضور دارند و همچنین کسانی که از راه دور گوش می دهند می خواهم که در این هفته ویژه سخاوتمندانه پاسخ دهند و به ARCS کمک کنند. هر افغانی حساب خواهد کرد.

از سوی دیگر ، IFRC متعهد است که ARCS را نه تنها در تقویت صندوق کمک به حوادث طبیعی، بلکه در افزایش پایداری مالی نیز همراهی کند. ما در این تلاش ها با واحدهای رهبری و فنی ARCS همکاری خواهیم کرد. تلاش های ما ، همراه با حمایت همه شرکا ، ARCS را برای انجام کارهای بیشتر و عدم پشت سر گذاشتن هیچکس ، موقعیت می دهد.

سرانجام ، IFRC آماده است تا ARCS را قادر سازد در هر زمان که فاجعه یا بحرانی رخ دهد ، به DREF دسترسی پیدا کند که مستلزم حمایت از مکانیسم تأمین مالی جهانی به محلی است.

قدیر رسا
فرحت نیوز/کابل