F5914A57-BF72-40E3-9E47-A7343713C50B

طارق آرین:دو وزیر داخله با میلیون ها افغانی از افغانستان فرار کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،دولت اشرف غنی که با تقلب آمد و با سرقت رفت،وزرای آن نیز با جیب خالی آمد و با جیب پر رفت.

طارق آرین،سخنگوی پیشین وزارت داخله افغانستان میگوید:دو وزیر این وزارت در زمان اشرف غنی،با میلیونها افغانی از حق سربازان دزدیدند و رخت سفر بستند.

وی که در بیرون از افغانستان زنده گی میکند،چند هفته قبل از سقوط کابل در تویترش از همکاری دایمی با دولت افغانستان خدا حافظی کرده بود.

آرین در تویتی که کرده،گفته است:«دل آدم تکه‌تکه می‌شود که دو مقام ارشد نیروهای امنیتی با میلیون ها افغانی در حق سربازانش جفا میکند.

وی در ادامه ی تویت خود گفته:در حالیکه آقای میرزکوال آخرین وزیر داخله زمان جمهوریت پول مساعدت به همین سربازان را در روز اخیر که مبلغ ۷میلیون افغانی بود دزدی کرد.

بگفته ی آرین،قبلا آقای حیات حیات نیز در ختم مأموریت خود ۱۳ میلیون پول را با خود برد،دُزدی‌کردن از حقوق سرباز نابخشودنی است.»

این در حالیست،که مسولان حکومت تازه افغانستان نیز مدعی هستند،که مقامات حکومت پیشین تمام پول های افغانستان را با خودشان برده و در بودجه ی دولتی هیچ پولی باقی نمانده است.

مقامات حکومت تازه به اقتدار رسیده ی افغانستان تاخیر در معاشات کارمندان پیشین را نبود بودجه ی کافی در اثر دزدی های مقامات حکومت اشرف غنی عنوان میکنند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل