7F621EB4-E452-403F-90C5-85327AEF8DA2

جبهه ی مقاومت:جنگند های پاکستانی پنجشیر را بمبارد کرده است

به گزارش آژانس خبری فرحت،احمد مسعود، رهبر ‘جبهه مقاومت ملی،از همه‌ مردم افغانستان خواست، تا در برابر گروه طالبان و مداخله نظامی پاکستان به هر شکلی ممکن قیام کنند.

احمد مسعود روز دو شنبه «۱۵سنبله» در تازه‌ترین پیام صوتی گفته است،که طالبان خلاف تصمیم عالمان دین بر پنجشیر حمله کردند و «نیت اصلی خود را نشان دادند».

او همچنین گفته است مقاومت در دره‌های پنجشیر و اندراب ادامه دارد،و تصرف کامل پنجشیر ازسوی طالبان حقیقت ندارد.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نشست خبری پیش از چاشت روز دوشنبه در قصر سپیدار گفت: حالا جنگ در افغانستان خاتمه یافته و پنجشیر بصورت کامل در تصرف آنهاست.

او همچنین گفت که پنجشیر پر از سلاح و مهمات است که بعدا به مرکز انتقال داده خواهد شد.

روشن نیست احمد مسعود و امرالله صالح از چهره‌های برجسته جبهه مقاومت فعلا در کجاست.اما ذبیح الله مجاهد در این نشست گفت:که امرالله صالح به تاجکستان فرار کرده، از احمد مسعود یاد آوری نکرده است.

سر انجام،صدای رهبر جوان جبهه ی مقاومت به گوش همه رسیده و در کابل و بیشتر ولایت های مرکزی افغانستان تحت شعار«مرگ به پاکستان،زنده باد افغانستان» دست به اعتراض زدند.

این اعتراضات در حالی راه اندازی شده است،که رهبری جبهه ی مقاومت و شهروندان ولایت پنجشیر از حملات هوایی نظامیان پاکستانی بر آن ولایت خبر دادند.

شب گذشته درگیری های شدید در ولایت پنجشیر بشمول «فهیم دشتی سخنگوی جبهه ی مقاومت و جنرال ودود زره» از نزدیکان احمد مسعود کشته شدند.

کشته شدن این مقامات ارشد جبهه ی مقاومت با واکنش های جهانی از جمله کشور ایران روبرو شده،و آنان حمله هوایی بر مواضع جبهه ی مقاومت را تجاوز آشکار پاکستان در افغانستان میدانند.و آنان تاکید دارد،که این موضوع را بررسی میکنند.

در عین زمان،در واکنش به اعتراضات و گفته های شهروندان مبنی بر حملات هوایی نظامیان پاکستانی در پنجشیر بلال کریمی دستیار ذبیح الله مجاهد به فرحت نیوز آنرا رد کرده است.

کریمی هر گونه وابسته گی جنگجویان شان را با حمایت های نظامی کشور های دیگر بخصوص پاکستان را نمی پزیرد،اضافه میکند،که امارت اسلامی در طول ۲۰ سال گذشته حملات و تصرفات مستقلانه داشته است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل