3CAF980B-16CC-4CB5-8B0A-BE6B47FE6E0C

فهیم دشتی،سقوط ولسوالی های عنابه وخنج را رد کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع از سقوط چهار ولسوالی ولایت پنجشیر بدست طالبان مسلح و درگیری ها در این ولایت خبر داده است.

ولایت پنجشیر یکی از ولایت های مرکزی افغانستان است که با آمدن طالبان به کابل جبهه ی تازه تحت رهبری احمد مسعود ظهور کرده و با حکومت فعلی «امارت اسلامی» می جنگد.

اما چاشت امروز شنبه «۱۳سنبله» نوار ویدیویی از سوی طالبان منتشر شده که نشان میدهد،مقر ولسوالی شتل ولایت پنجشیر را تصرف کرده اند.

همزمان گزارشات تاید ناشده میرساندکه چهار ولسوالی این ولایت نیز از تصرف جبهه مقاومت خارج شده و تحت حاکمیت طالبان در آمده است.

این درگیری ها در حدود دو هفته قبل بعد از آن آغاز شد،که احمد مسعود پسر ارشد احمدشاه مسعود در هماهنگی با امرالله صالح معاون پیشین ریاست جمهوری در پنجشیر جبهه ی مقاومت دوم را ایجاد کردند.

رهبری طالبان،ابتدا گفته بودند،که تصمیم ندارند ولایت پنجشیر را بزور نظامی تصرف کنند.اما بعد از گفتگوهای که بین طالبان و رهبری جبهه ی مقاومت بی نتیجه پایان یافت طالبان از محاصره این ولایت خبر دادند.

در همین حال فهیم دشتی سخنگوی جبهه ی مقاومت دوم در رشته تویتی گفته است:طالبان در منطقه دالان‌سنگ شکست خورده است.

اشغال عنابه و خنج ⁧‫پنجشیر‬⁩ هیچ واقعیت ندارد.

وی مقاومت و آماده گی حملات بالای طالبان را از سوی جنگجویان شان مدبرانه میداند.

آقای دشتی سقوط ولسوالی های شتل و پریان را رد ویا تاید نکرده،صرف از ولسوالی های عنابه وخنج نام برده سقوط انرا رد کرده است.

تاکنون تلفات ناشی از این درگیری ها در پنجشیر معلوم نیست.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل