2F3562ED-4F78-47CE-A1AE-504D09031A8B

نی:ترور آقای مینه پال زنگ خطر و هشدار دوباره برای کارمندان رسانه‌ها و خبرنگاران

به گزارش آژانس خبری فرحت،کشته شدن دواخان مینه پال رییس رسانه های حکومت افغانستان در صفحات اجتماعی با واکنش تند شهروندان و نهاد های حامی خبرنگاران در افغانستان مواجه شده است.

نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان در واکنش به ترور مینه پال نوشته است: رسانه‌های افغانستان یکی از دوستان خوب خود را از دست دادند.

دواخان مینه‌پال، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت که دیروز در ناحیه هفتم در کابل ترور شد لحظه ای از ترور وی نگذشته بود ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح سوی قصد بجان مینه پال را پزیرفته که افراد وابسته گروه جنگی آنها وی را ترور کرده است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت امور داخله، گفته است که مینه‌پال چاشت دیروز جمعه(۱۵اسد) در مربوطات ناحیه هفتم شهر کابل کشته‌شده است. دولت افغانستان ترور آقای مینه پال را یک عمل بزدلانه خوانده است.

آقای مینه پال، چند ماه پیش کار خود را به‌عنوان رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت آغاز کرد. مینه‌پال پیش‌ازاین به‌عنوان معاون سخنگوی ریاست جمهوری، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت قندهار و نیز به صفت خبرنگار با رسانه‌های متعدد کارکرده بود.

نی حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان این عمل تروریستی را که منجر به از بین رفتن آقای مینه پال گردید را تقبیح نموده از نهادهای امنیتی می‌خواهد عاملان این رویداد را شناسایی و به پنجه عدالت بکشاند.

نی تاکید میکند،که ترور آقای مینه پال زنگ خطر و هشدار دوباره برای کارمندان رسانه‌ها و خبرنگاران بوده می‌تواند، پیش‌ازاین نیز گروه‌های تروریستی با راه‌اندازی قتل‌های زنجیره‌ای و هدفمند شمار زیادی از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها را هدف قرار داده و از بین بردند.

 ظفر ارجمند

فرحت نیوز/کابل