43EEB501-4E7A-44B2-8387-5ECBAC29C0DE

از ادامه درگیری تا قربانی های افراد ملکی در لوگر

به گزارش آژانس خبری فرحت،درپی ادامه درگیری ها وتشدید جنگ در لوگر زادگاه رییس جمهور درکنارتلفات طرف های درگیر، غیرنظامیان نیزقربانی می شوند

خانواده ی در لوگر ادعا می کند که پسر ۸ ساله آنان درمقابل درب منزل مصروف بازی کودکانه بوده است با مادراش مورد هدف تیراندازی نیروهای امنیتی قرار گرفته،پسر ۸ ساله جان باخته ومادراش شدیدً زخمی و در بیمارستان ایمرجنسی کابل تحت درمان می باشد.

این خانواده درروستای علی خان  دریک منزل نزدیکان شان همسایه هستند، زندگی نه چندان خوب ولی با شغل آزاد شب روز را می گذراند،که به روز شنبه دو عضو این خانوده مورد هدف گلوله قرار گرفته وبه روز یکشنبه «۱۰ اسد»جسد  بی جان پسر ۸ ساله را به خاک سپرده اند.

آنان از طرف های درگیرجنگ می خواهند که به قتل وخونریزی پایان دهند و به جان ومال افراد ملکی نیزتوجه جدی نمایند.

در همین حال،گل حیدر احمدی سخنگوی پولیس لوگر  به فرحت کشته وزخمی شدن این دو عضو یک خانواده  را درمرکز این ولایت می پذیرد.

بگفته ی احمدی،این پسر ومادر از سوی نیروهای امنیتی مورد هدف تیرادازی قرار نگرفته؛ بل در زمان درگیری بین طالبان ونیروهای امنیتی در تیر اندازی طالبان جان باخته است.

منبع تاکید میکند،که نیروهای امنیتی ودفاعی کشور حافظ جان ومال مردم هستند و به هیچ وجه مرتکب چنین اعمال ضد بشری نمی‌شود.

 بررسی چگونه گی رویداد آغاز شده و با عاملان اصلی این رویداد چه پولیس باشد ویا کدام گروه دیگر بر خورد قانون صورت می‌گیرد.

این درحالیست، که در دو روز گذشته در مسیر بزرگ راه کابل – لوگر و گردیز – لوگر ۴ غیر نظامی از اثر درگیری ها بین طالبان و نیروهای امنیتی جان باخته اند مسیری که از چند سال به ایسنو به جاده مرگ معروف شده است.

 

زبیر عباسی

فرحت نیوز/لوگر