8B33F13C-8198-4143-AEEC-AD4B030349B3

طالبان از آزاد سازی ۲۲۵ نفر نظامی خبر داده،اما دولت انرا رد میکند

به‌گزارش آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح مدعی هستند،که در دو روز عید سعید قربان به تعدادی ۲۲۵ نفر از زندانیان حکومتی را که قبلا نزد آنان زندانی بودند آزاد کرده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی جنگی گروه طالبان میگوید:امروز روز دوم عید نیز، به اساس حکم امیرالمؤمنین«رهبر این گروه»و به سبب تلاش کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی، در ولایت های فاریاب، بادغیس کاپیسا، جوزجان و میدان وردک «۱۴۵»تن از عساکر اداره کابل از بند رها و با کمک نقدی به خانواده های شان فرستاده شدند.

منبع می‌افزاید،که روز گذشته نیز هم ۸۰ تن در ولایت های هلمند، فراه، غور، سرپل، لغمان، تخار، سمنگان وپروان رها شده بودند.

که جمعا تعداد رها شده ها در دو روز عید را « ۲۲۵ »تن می گوید.

در همین حال،میرویس ستانکزی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به فرحت در واکنش به گفته های سخنگوی طالبان میگوید: اینگروه از روی ترحم و احترام به روزهای عید نه بلکه از بهر فشار های نظامی تعدادی از زندانیان را آزاد کردند.

این منبع حکومتی می افزاید،اگر طالبان به روزهای عرفه و عید احترام میداشتند شدت جنگ را در روزهای خوشی کاهش میدادند،اما بر عکس جنگ در اکثر نقاط افغانستان شدت گرفته است.

منبع،اینکه این آزاد شده گان نظامیان هستند و یا خیر گفت:طالبان تعدادی کمی از نیروهای امنیتی را آزاد کرده و تعدادی بیشتر آنان افراد ملکی هستند که تحت نام های مختلف نزد آنان اسیر بودند.

وی تاکید میکند،که نه تنها در روز های عید بلکه در چند روز اخیر طالبان مسلح کمتر از پنجاه تن را که کمترین آن نیروهای امنیتی است در نطاقی که آنان تحت فشار و ساحه حاکمیت شان تنگ شده است آزاد کرده اند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل