FC8CF589-3737-4EA2-9F55-EC8A2DA07288

آغاز دوباره حملات تهاجمی طالبان بالای شهر قلعه نو

به گزارش آژانس خبری فرحت،جنگ شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در داخل شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس به شدت ادامه دارد.

حسام الدین شمس والی بادغیس به فرحت میگوید:حوالی ساعت۱۰:۰۰ امشب طالبان مسلح بالای شهر قلعه نو‌مرکز این ولایت از چهار استقامت حمله کردند و درگیری ها بشدت ادامه دارد.

منبع تاکید میکند،که طالبان مسلح از استقامت های بندر قادس،شمال دریا ودروازه هرات قصد داخل شدن به شهر قلعه نو مرکز این ولایت را داشتند.

اما نیروهای امنیتی از عصر امروز جمعه «۱۸ سرطان» آماده گی دفع حملات را در چهار استقامت داشتند و طالبان همانند روز های گذشته با شکست مواجه شدند.

این‌منبع معتبر محلی علاوه میکند،که نیروهای امنیتی با مورال قوی در برابر حملات طالبان ایستاده اند مقاومت میکند،و به طالبان اجازه نمیدهند وارد شهر قلعه نو شوند.

بگفته ی این منبع،طالبان در دو تا سه نقطه ی از شهر که در خانه های مسکونی جا گرفته اند با نیروهای امنیتی می جنگند،و نیروهای دفاعی بخاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی از تکتیک های خاص به پیش میروند.

والی اضافه میکند،که طالبان مسلح طوریکه حملات تهاجمی شانرا در چند روز گذشته از طرف روز بالای شهر قلعه نو‌ آغاز و ناکام شدند این باز شب این حملات را راه اندازی کردند که با شکست مواجه شدند.

والی بادغیس،از تلفات برجا مانده از این درگیری ها جزیات نمیدهد،اما یک منبع معتبر دیگر امنیتی این ولایت به فرحت میگوید:طالبان مسلح تلفات سنگین را متقبل شدند که در بین کشته شده گان حمزه و ذبیح از فرماندهان طالبان نیز شامل هستند.

طالبان مسلح تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

این درحالیست که چند روز پیش طالبان مسلح با راه اندازی حملات تهاجمی شان موفق شدند برای مدتی محدودی وارد شهر قلعه نو مرکز بادغیس شود،اما موفق نشدند خود شانرا حفظ کنند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل