36F53E68-57A0-4E51-9BD4-25F4B3C4A336

ولسوالی زنده جان و کشک کهنه سقوط نکرده است

به‌گزارش آژانس خبری فرحت،منابع محلی ولایت هرات در غرب افغانستان سقوط ولسوالی های کشک کهنه و زنده جان این ولایت را نمی پزیرند.

اما طالبان مسلح مدعی هستند که شب گذشته پنجشنبه شب «۱۵سرطان»مرکز ولسوالی کشک کهنه و ولسوالی زنده جان ولایت هرات با تمام ملحقات آن تحت کنترول افراد وابسته به آنان در امده است.

قاری یوسف احمدی یکی سخنگویان طالبان مسلح گفته است:کع در ولسوالی زنده جان پنج نیروی امنیتی دستگیر و متباقی نیروهای امنیتی فرار کردند.

درهمین حال،جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید:به منظور استفاده بهتر از قوت ها، انسجام نیروهای امنیتی و جلوگیری از وارد شدن تلفات به افراد غیر نظامی، نیروهای امنیتی از مراکز ولسوالی های کشک کهنه و زنده جان به ساحه دومی منتقل شدند.

وی با وصفی که سقوط ولسوالی های ولایت هرات را نپزیرفته می افزاید، در اثر عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی پشتون زرغون بیست تن از طالبان کشته و زخمی شدند.

همزمان حملات طالبان در ولسوالی شیندند دفع گردیده و به طالبان تلفات وارد شده است. مقر فرماندهی پولیس از تعمیر سابقه اش به مرکز ولسوالی شیندند انتقال یافته است.

منبع با اشاره به بند سلما که روز گذشته گزارشاتی از تصرف و تخریب قسمتی از آن توسط جنگجویان طالب منتشر شده بود گفت:بمنظور تقویه نیروهای امنیتی در بند سلما، نیروهای ویژه‌ به ساحه اعزام و نیز مستقر شدند.

طالبان مسلح ادعا دارند که دستکم هفت ولسوالی ولایت هرات در غرب افغانستان را جنگجویان آنان رهبری میکند .

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل