586B5749-C26C-4EF1-9AC3-F59923F518BC

حمدالله محب:حکومت‌داری تنها در اختیار داشتن ساختمان نیست بلکه خدمات به مردم است

به گزارش آژانس خبری فرحت،حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان امروز در یک کنفرانس خبری گفت،کسانی که برای همکاری با نظام برخاسته و سلاح برداشته‌اند، در سیستم نیروهای امنیتی تنظیم می‌شوند.

آقای محب،میگوید:تبلیغات طالبان زیاد است،در حالی‌که مردم طالبان را نمی‌خواهند و به دولت مراجعه می‌کنند ولسوالی‌های‌شان را آزاد می سازند.

این مقام ارشد نظامی می افزاید،که همکاری با آنان صورت می‌گیرد و همین حالا ۱۴ ولسوالی را نیروهای امنیتی و دفاعی دوباره از طالبان آزاد ساخته‌اند.

وی در ادامه به کمک های تسلحاتی و نظامی از سوی دونر های جنگی میگوید:هوا پیماهای کمکی، به تدریج در اختیار حکومت قرار داده می‌شود، از جمله در هفته‌ی آینده هفت هواپیما بلک‌هاک به کابل می‌رسد.

منبع از اینکه این کمک ها سوی کدام کشور صورت می‌گیرد مشخص نکرده است.

وی با اشاره به سفرش به روسیه گفت:بشمول تاجکستان از ناامنی‌ها در افغانستان،روسیه و کل کشورها تشویش دارد.

گروه‌هایی در این‌جا «در میان طالبان» هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم با داخل آن کشورها ربط دارند، طبیعی است که آن کشورها نگرانی داشته باشند و سربازان‌شان را در مرز جابه‌جاکنند.

توقع ما و تمام مردم افغانستان این بود که پس از خروج نظامیان امریکایی و ناتو، طالبان دیگر بهانه نکنند و آتش‌بس کنند و مشکلات‌شان را در جریان صلح حل بسازند،اما جنگ اعلان‌ناشده را آغاز کردند.

فکر کردند مردم به آنان تسلیم می‌شوند، اما حالا مردم در برابرشان بسیج شده ایستاده‌گی می‌کنند.مردم، خودشان ساختمان‌های ولسوالی‌ها را پس می‌گیرند، مردم برای دفاع از کشورشان حاضر اند.

حکومت‌داری تنها در اختیار داشتن ساختمان یک ولسوالی نیست، اصل حکومت‌داری عرضه خدمات است. همین حالا در ولسوالی‌هایی که ساختمان‌های‌ان را طالبان در اختیار دارند،خدمات صحی از جانب دولت ارایه می‌شود.

در حالی طالبان فکر می‌کنند تنها آتش‌زدن و تخریب ساختمان ولسوالی، یا حضور در یک تعمیر ولسوالی حکومت‌داری است.

شفیق احمد افضلی
فرحت نیوز/کابل