280E4DA1-944B-4285-AD36-ABDD0DBCC063

امنیت ملی سر دسته گروه مشترک داعش و شبکه حقانی را بازداشت کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانی در ولایت پروان خبر داده است.

این ریاست روز گذشته «دوشنبه ۱۴سرطان» گفته است که،نیروهای قطعات خاص امنیت ملی عملیاتی را جهت بازداشت هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانی که در همسویی با طالبان، نقش مستقیم در تخریب پایه‌های برق داشتند، را بازداشت کردند.

بگفته ی منبع،حنیف سردسته‌ی این هسته‌ی مشترک به همراه سه تن از افرادش که در انفجار ۳۶ پایه‌ی برق نقش مستقیم داشت، توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بازداشت شد.

این هسته‌ی مشترک در فعالیت‌های تروریستی دیگر ،مانند انفجار تانکرهای تیل در مربوطات ناحیه‌ی ۱۷ شهر کابل، انفجار موترهای کاستر در شمال کابل به شمول موتر حامل استادان دانشگاه البیرونی و پزشکان بیمارستان‌ ایمرجنسی دخیل بوده‌اند.

اعضای این هسته به دستور ثناالله مشهور به شهاب المهاجر رهبر شاخه‌ی خراسان داعش، درصدد بودند تا با تخریب پایه‌های برق، روند خدمات بیمارستان ‌ها، فعالیت مراکز صنعتی و تاسیسات استراتژیک و روند زندگی روزمره مردم را در پایتخت و دیگر ولایات با اختلال مواجه سازند و مردم را در تاریکی قرار دهند.

از محل اختفای این هسته‌ی تروریستی، مقادیر زیادی مواد انفجاری ممنوعه‌ی RDX و وسایل تخنیکی پیشرفته که برای تهیه، ساخت و تعبیه‌ی مواد انفجاری جهت انفجار پایه‌های برق و دیگر فعالیت‌های تروریستی کاربرد دارد، توسط نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی کشف و ضبط شده است.

حنیف و اعضای این هسته در اظهارات اولیه خود، تمامی عواملی که این هسته را در انجام عملیات‌های تروریستی کمک می‌کردند را افشا کرده و به زودی نیروهای کشفی و قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی این افراد را بازداشت خواهد نمود.

ریاست عمومی امنیت ملی، با توجه به اظهارات اعضای این هسته‌ی مشترک، میگوید:در حال تثبیت محل اختفای شهاب المهاجر رهبر شاخه‌ی خراسان داعش، جنت گل و ضمیرالدین از فرماندهان ارشد هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانیِ همسو با طالبان می‌باشد.

شوکت علی ظفری
فرحت نیوز/کابل