09A61FFA-853A-4F0C-B7A7-E58288B7CA2F

واگذاری دو پایگاه مهم نیروهای امنیتی به طالبان در وردک

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع محلی در ولایت میدان وردک میگویند: که طالبان عصر روز گذشته دو پایگاه بزرگ نظامی در منطقه دشت توپ این ولایت را تصرف کردند.

طالبان بعد از تصرف شش ولسوالی ولایت میدان وردک این دو مرکز بزرگ نظامی که به سطح شش ولسوالی صرف در تصرف دولت قرار داشت را به محاصره دراوردند و بعد از یک هفته نبرد نفس گیر موفق به تصرف این دو مرکز بزرگ نظامی شدند.

ذبیح الله حبیبی خبرنگار محلی فرحت از وردک میگوید:یکی از این مراکز نظامی پایگاه ارتش و دیگری اکادمی پولیس بود که به گفته منابع محلی با وساطت بزرگان قومی طالبان اجازه انتقال تجهیزات و سربازان آنرا دادند و این مراکز طی دوشب گذشته تخلیه شده است.

منابع میگویند که طالبان در این شش ولسوالی صرف یک قسمت از ولسوالی دایمیرداد را که هزاره نشین است تا حال تصرف نه نموده و نیز ولسوالی بهسود که آنهم هزاره نشین است از چند روز بدینسو تحت حملات نظامی قرار دارد که باشنده گان محل این جنگجویان را طالبان کوچی نما میخوانند.

با سقوط این شش واحد اداری حلقه محاصره بر میدانشهر تنگ تر گردیده و هر لحظه امکان یورش طالبان بر مرکز ولایت وجود دارد. و شورای ولایتی که از مدتها بدینسو شاهد حضور هیچ وکیلی نبوده و مراجعین به مشکلات زیادی روبرو هستند.

روسای ادارات دولتی که تقریبا همه آنان در کابل بود و باش دارند، به علت نا مساعد بودن اوضاع امنیتی در مسیر کابل میدانشهر همه روزه به وظایف خود نمیروند و باشنده گان وردک از این بابت نیز با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند.

باشنده گان این ولایت از طرفین درگیر در کشور میخواهند تا هرچه عاجل سر میز مذاکره برگردند و تلاش های گسترده را برای ختم جنگ و برقراری آتش بس روی دست گیرند.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک