758038FB-34EC-427C-A878-5052FECA7223

۱۰ زندانی ایرانی به کشور شان منتقل شدند

به‌ گزارش آژانس خبری فرحت،دادستانی کل افغانستان میگوید:ده زندانی ایرانی که در این کشور در بند بودند روز گذشته به ایران منتقل شدند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کال میگوید:این زندانیان بربنیاد تفاهم‌نامۀ استراداد زندانیان میان افغانستان و ایران، روز پنجشنبه «۲۰ سرطان»، از طریق فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشور شان منتقل شدند.

بگفته ی رسولی،زندانیان یاد شده بر اساس قوانین افغانستان در جرایم مختلف در محابس پلچرخی و بگرام تحت حبس قرار داشتند که بعداز اجراآت دادستانی و اخذ موافقۀ وزارت عدلیۀ این کشور، به نمایندۀ سفارت ایران در کابل، تسلیم داده شدند.

هاشم ستانکزی رییس تنفیذ احکام دادستانی کل،در مورد افغان‌های که در ایران زندانی اند گفت:که تلاش شود تا پروسۀ انتقال آنان مطابق تفاهم‌نامۀ امضا شده، تسریع و به افغانستان منتقل شوند.

در همین حال سرکونسل سفارت ایران در کابل، از دولت افغانستان و مراجع ذیربط که در عرصۀ استرداد زندانیان ایرانی در افغانستان تلاش کردند، قدردانی کرده افزود که تلاش می‌کنیم تا پروسۀ انتقال زندانیان دو کشور به سرعت انجام گردد.

گفتنی است که چندی قبل تعدادی از زندانیان افغان که در ایران زندانی بودند پس از طی مراحل قانونی، به دولت افغانستان تسلیم و منتقل شدند.

فرحت صدیقی
فرحت نیوز/کابل