AB10B5FF-47E9-40A2-A70E-0B00716C3CE6

ولسوالی جغتو ولایت میدان وردک سقوط کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،باشنده گان ولسوالی جغتو میگویند:که عصر امروز یکشنبه «۳۱جوزا»طالبان مسلح بر تصرف این ولسوالی موفق شدند.

منابع میگویند،که طالبان این ولسوالی را بدون درگیری تصرف نمودند و سربازان با اسلحه و تجهیزات خود به طالبان تسلیم شدند.

خبرنگار محلی فرحت میگوید:طالبان با ختم ضرب العجل تعیین شده دوباره به حملات و تحرکات خود شدت بخشیده که نخستین دست آورد آنان تصرف ولسوالی جغتو بود.

با وجود اینکه ولسوالی جغتو از نزدیک به یک سال گذشته در محاصره طالبان قرار داشت ولی اخیرا این محاصره سخت تر شده بود و طالبان چندین بار با حملات روبرو و انفجار های تونل خواستند این ولسوالی را تصرف کنند ولی تلاش های آنان بی نتیجه مانده بود،تا عصر امروز موفق شدند که این ولسوالی را بدون درگیری تصرف نماید.

مسئولین امنیتی در این رابطه چیزی نمی گویند و از چندی بدینسو از روبرو شدن با دوربین خبرنگاران طفره میروند ولی ولسوال جغتو خبر سقوط ولسوالی را تائید نمیکند.اما میگوید:که ارتباط آنان به نیروهای موجود در ولسوالی قطع شده است.

از سوی هم وضعیت در میدانشهر مرکز ولایت بحرانی تر از قبل گردیده و طالبان پاسگاه سنگ سیاه که از سمت غرب دروازه میدانشهر و خط نخست نبرد بود و بالای بزرگراه کابل-کندهار واقع است، را تصرف نمودند.

منابع محلی میگویند که طالبان این پاسگاه را هم بدون درگیری تصرف و سربازان با تمام امکانات و تجهیزات خود به طالبان تسلیم شده اند.

در حد فاصل بین پاسگاه سنگ سیاه و ریاست امنیت ملی دیگر هیچ پاسگاه نیست و هر لحظه امکان ورود طالبان به میدانشهر وجود دارد.

ذبیح الله«مجاهد» سخنگوی طالبان میگوید:که سربازان مستقر در ولسوالی جغتو با ختم ضرب العجل تعیین شده از جانب آنان، بدون درگیری سلاح خود را به زمین گذاشته و با تمام تجهیزات، اسلحه و امکانات به طالبان پیوسته است.

ولایت میدان وردک یکی از ولایات است که سلسله سقوط ولسوالی های کشور از همین ولایت آغاز شد و باشنده گان وردک در هراس هستند و میگویند:که احتمالا طالبان شاید سلسله تصرف ولایات را هم از همین ولایت آغاز نماید.

در حال حاضر باشنده گان میدانشهر در تلاش ترک نمودن شهر هستند و بیشتر خانواده ها در حال رفتن به سوی کابل و ولسوالی های نرخ و جلریز که در تصرف طالبان قرار دارد هستند.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک