D4C0A57C-FC36-49C2-B312-67F43FB991C4

نیروهای امنیتی ولسوالی چهار بولک بلخ با طالبان یکجا شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،فرمانده پولیس چهار بولک ولایت بلخ با تمام افرادش در شمال افغانستان با طالبان یکجا شده و مقر فرماندهی را طالبان تصرف کرده است.

فرحت نیوز،به صدای دست یافته است که ۴۸ نفر از نیروهای مشترک امنیتی پولیس در یک صف طولانی برای تسلیم شدن با طالبان ایستاده هستند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش ذکر شود گفت:نیروهای امنیتی که در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ در محاصره قرار داشتند بامداد امروز یکشنبه «۳۰جوزا» با تمام تجهیزات نظامی با طالبان یکجا شدند.

بگفته ی منبع،در ولسوالی چهار بولک ۲۵ نفر از کندک ۶ نظم عامه ۱۳ نفر قطعه خاص پولیس و ده تن دیگر از پولیس امنی مستقر بودند و یک مفرزه امنیت ملی،با طالبان بعد از نرسیدن کمک های غذایی و نظامی یکجا شدند.

در این نوار یکی از افسران قطعه خاص میگوید:که ما در یک صف طولانی ایستاده هستیم و طالبان ده ده نفر را جلب کرده سلاح و پرتله آنها را گرفته میگویند که شما را رخصت می‌کنیم.

این افسر اضافه میکند،که نه غذای به خوردن داشتند و نه هم سلاحی اضافی به جنگیدن وی تاکید میکند،که هیچ یکی از مقامات حاضر نشدند تا به مشکلات ما رسیده گی کنند و نا گزیر با طالبان یکجا شویم.

منبع صوتی علاوه میکند،که بزرگان محلی برای میانجگری و تسلیمی به طالبان،نزد آنان آمده و از تهدیدات بعدی به نیروهای امنیتی اطمینان داده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان سقوط ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ را به فرحت رد میکند.

در همین حال،ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است:که تمام پرسونل ولسوالی چهار بولک با تمام تجهیزات نظامی با طالبان پیوستند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل