1A255967-B735-45B1-A17C-6BB30BF0CA42

ولسوالی دره صوف پایین ولایت سمنگان بدست طالبان سقوط کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع محلی ولایت سمنگان،در شمال افغانستان امروز«شنبه،۲۹جوزا»از سقوط ولسوالی دره صوف پایین بدست طالبان خبر میدهند.

محمد هاشم سروری معاون شورای ولایتی سمنگان به فرحت میگوید: چاشت امروز ولسوالی دره صوف پایین بدست گروه طالبان سقوط نموده، و در یک تعداد پاسگاه امنیتی جنگ شدید نیز جریان دارد.

آقای سروری می افزاید؛ سربازان این ولسوالی بخاطر نامناسب بودن تعمیر این ولسوالی عقب نشینی نموده این ولسوالی را رها کردند.

اما منیر رحیمی سخنگوی پولیس میگوید: از این‌که تعمیر ولسوالی دره صوف پایین سمنگان در یک نقطه محکوم قرار داشت، بنابر تهدیدات بلندی امنیتی و جلوگیری از تلفات انسانی وضایعات تجهیزات نظامی، نیروهای امنیتی و دفاعی موقتا تعمیر ولسوالی دره صوف پایین تغییر موقعیت کردند.

سخنگوی پولیس گفت، به استثنای فواد عامه، تمام پوسته های امنیتی ثابت است نیروهای امنیتی و دفاعی در پوسته های شان حضور دارند.

اما در همین حال ذبیح مجاهد سخنگوی جنگی طالبان میگوید: مرکز ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان با تمام ملحقات آن به گونه کامل به تصرف این گروه در آمده، و نظامیان افغان مقام ولسوالی رها کردند،وسائط، اسلحه و تجهیزات آن ها به دست طالبان افتاده و عملیات تصفیوي نیز ادامه دارد.

تاکنون مقامات سکتور های امنیتی در این باره ابراز نظر نکرده است.

اصلیه احمدزی
فرحت نیوز/شمال