7441EA2D-07A0-4680-A11F-5D8F1BFD2039

طالبان ولسوالی دهنه ی غوری ولایت بغلان را تصرف کردند

به گزارش آژانس خبری فرحت،بامداد امروز جمعه «۲۸جوزا»طالبان مسلح مدعی شدند که شب گذشته نیروهای امنیتی افغان از مرکز ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان فرار کردند.

ذبیح الله مجاهد در رخنامه اش نوشته است که ولسوالی دهنه غوری با تمام ملحقان آن و۳ تانک، یک رینجر، تعداد زیاد اسلحه و مهمات دیگر به دست جنگجویان این گروه افتاده است.

وی از ادامه درگیری و تصفیه مناطق دیگر این ولسوالی سخن گفته تاکید میکند:که فعلا منطقه قلعه خواجه ولسوالی پلخمری نیز تحت محاصره قرار دارد.

اما قول اردوی ۲۱۷ پامیر مستقر در بغلان گفته است: نیروهای ملی دفاعی وامنیتی افغان طی عملیات مشترک تصفیوی اکثر ولسوالی های نا امن ولایت بغلان را از وجود طالبان پاکسازی و تصفیه نمودند.

این نهاد معتبر امنیتی دفاعی میگوید:
طبق لزوم دید و فیصله شورای نظامی ولایت بغلان و جلوگیری از آسیب نرسیدن به مردم محل و مسدود بودن ، مسیر راه ها ، وعدم اکمالات بموقع پرسونل ، نیروهای امنیتی ولسوالی دهنه غوری بغلان موقتا به مکان مناسب تری نقل مکان نمودند.

در اعلامیه ی که از سوی این نیروها منتشر شده آمده،این تصمیم بخاطری اتخاذ شده است،تا از این پرسونل در جهت تامین امنیت و حفظ جان و مال باشندگان این محل و آغاز عملیات مجدد پاکسازی به گونه بهتر و موثر استفاده گردد.

تاکنون از تلفات و خسارات بجا مانده از این درگیری جزیات در دست نیست.

مسولان امنیتی ولایت بغلان نیز به سوال خبرنگار ما حاضر به پاسخگویی نشده است.

اصلیه احمدزی
فرحت نیوز/شمال