D4C0A57C-FC36-49C2-B312-67F43FB991C4

نظامیان یک پایگاه مهم ارتش ملی در غزنی با طالبان کجا شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،عارف رحمانی یک عضو مجلس نماینده گان افغانستان در تویتر خود نوشته:که یک پایگاه مهم ارتش ملی در ولایت غزنی شب گذشته به طالبان تسلیم داده شده است.

این نماینده مردم غزنی در مجلس از قول یکی از فرماندهان ارتش در آن ولایت نوشته:که کمپ سنی در اثر خیانت فرمانده کُنری آن با تمام تجهیزات به طالبان سپرده شد.

هرچه به فرمانده لوای ارتش در غزنی گفتیم که کمپ سقوط می کند، باورش نشد.

آقای رحمانی به فرحت میگوید:کمپ سنی حوالی ساعت ۰۸:۰۰ شب گذشته بر اثر‌خیانت فرمانده آن، با تمام تجهیزات تسلیم طالبان شدند.

کمپ سینی مربوط به ارتش ملی، در ولسوالی اندر و در چند کیلومتری شهر غزنی موقعیت دارد.

در این کمپ ده ها عراده تانک و موتر رنجر،دو قبضه توپ دی سی،هاوان،زیکویک،دهشکه و انواع سلاح های نیمه سنگین و سبک با مهمات آن موجود و این کمپ یک مرکز استراتیژیک نظامی در این ولایت بود.

این عضو مجلس نگران است که اگر،حالا طالبان توپ های دی سی و هاوان و دهشکه و زیکویک و ده ها عراده تانک و موتر نظامی با تجهیزات و امکانات کامل را در اختیار دارد می تواند برای سقوط غزنی و میدان وردک اقدام کند و خود را به دروازه های کابل نیز به ساده گی برساند.

وی علاوه می‌کند،که در ولایت غزنی در طول دو هفته چندین مرکز نظامی حساس ارتش تسلیم طالبان شده است.

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح نیز گفته است:۳۰ تن از نیروهای امنیتی با جنگجویان آن گروه در کمپ سنی یکجا شده و کمپ فعلا تحت حاکمیت طالبان است.

وی گفته است که تنها فرمانده آن پایگاه را کشته اند.

منبع تاکید کرده که،حدود ۴۰ تانک، رینجر و دیگر وسائط، ۶ دیپو مملوء از اسلحه ومهمات، یک میل توپ دیسی، ده ها میل اسلحه سبک و سنگین و مهمات زیاد به دست آمده است.

تاکنون وزارت جنگ «دفاع» افغانستان واکنش نشان نداده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل