3CAF980B-16CC-4CB5-8B0A-BE6B47FE6E0C

تهدیدات امنیتی در دایکندی مردم را نگران ساخته است

به گزارش آژانس خبری فرحت،نیلی مرکز ولایت دایکندی که یکی از ولایت های مرکزی افغانستان بشمار می‌رود، و با ولایات بامیان، غور، غزنی، ارزگان و هلمند مرز مشترک دارد و مردم آن از تهدیدات تازه به این ولایت شاکی هستند.

روی همین دلیل باشنده گان ولسوالی های همجوار با ولایت آسیب پزیراز بهر سقوط ولسوالی پاتو و دیگر جاهای حکومتی در این ولایت بدست طالبان نگرانی دارند.

شرین محسنی وکیل مردم دایکندی در مجلس نماینده گان روز گذشته «پنجشنبه۲۰جوز» در مجلس گفت:ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان که در همسایه گی نزدیک با ولسوالی پاتوی این ولایت قرار دارد بدست طالبان سقوط کرده است.

بگفته ی خانم محسنی،که مردم ولسوالی پاتو از بهر سقوط این ولسوالی که مبادا که طالبان بالای مردم محل فاجعه ی بیاورد نگرانی جدی دارند.

خانم محسنی می افزاید،ولسوالی پاتو بامداد روز گذشته برای مدتی تقریبا یک ساعت شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولتی و طالبان بوده است.

وی از تلفات برخواسته از این درگیری چیزی نمیگوید:اما تاکید میکند که حکومت مرکزی اگر به این ولایت توجه جدی نکند ممکن طالبان با آماده گی های لازم به ولسوالی پاتو حمله کنند.

در همین حال،خبرنگاران محلی دایکندی نیز از اینکه این ولایت یک ولایت نسبتا دور افتاده است از بهر نا امنی ها در اطراف این ولایت و تاثیرات سوی آن به دایکندی نگران هستند.

فاطمه یوسفی خبرنگار محلی فرحت،در دایکندی میگوید:وضعیت امنیتی بیشتر از آنچه که ما توقع داشتیم وخیم تر‌شده و ممکن تا چند روز دیگر ولایت دایکندی گواه درگیری های شدید و ممکن ساحات آنرا طالبان تصرف کنند.

فاطمه یوسفی
فرحت نیوز/دایکندی