Boys and young men gather around Afghan National Army special forces to receive candy, art and school supplies, and hand-crank radios during a presence patrol, Sayed Abad district, Nov. 6. The ANASF and coalition special operations forces visited three villages in the area to distribute items and ask about the living conditions and needs of the villagers.

یک پایگاه مهم نیروهای ارتش در وردک به دست طالبان افتاد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع مردمی ولایت میدان وردک در کوتاه ترین فاصله با کابل مرکز افغانستان از سقوط یک پایگاه نظامیان بدست طالبان خبر داده است.

مردم محل منطقه درانی ولایت وردک میگویند:که یک قرارگاه با دو پاسگاه محافظتی آن که از چندین روز تحت محاصره قرار داشت، شب گذشته بعد از یک درگیری نسبتا شدید به دست طالبان سقوط کرده است.

این در حالیست که روز گذشته نیز یک پایگاه مهم ارتش ملی در ولسوالی چک با چندین تانک ضربتی، حاموی و رنجر به طالبان تسلیم شدند.

این پایگاه چندین ساعت بعد از تسلیمی توسط نیروهای هوایی افغان بمبادمان و تخریب شد.

مسولین امنیتی و مقامات ولایتی در این مورد از اظهار نظر خودداری میکنند.اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تایید میکند که یکی از این پایگاه ها به آنان تسلیم شده و دیگر آن را بعد از یک درگیری شب گذشته تصرف نمودند.

ولایت میدان وردک را در این اواخر ناامنی های گسترده تهدید می نماید و به شمول دو ولسوالی ده ها پایگاه و پاسگاه های نیروهای امنیتی بدست طالبان افتیده است.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک