Boys and young men gather around Afghan National Army special forces to receive candy, art and school supplies, and hand-crank radios during a presence patrol, Sayed Abad district, Nov. 6. The ANASF and coalition special operations forces visited three villages in the area to distribute items and ask about the living conditions and needs of the villagers.

یک پایگاه مهم ارتش ملی در میدان وردک بدست طالبان افتاد

به گزارش آژانس خبری فرحت،یک پایگاه ارتش ملی افغانستان با چندین پاسگاه امنیتی مربوط به این پایگاه در ولایت میدان وردک به تصرف طالبان درآمده است.
باشنده گان منطقه اکاخیل مربوط ولسوالی سیدآباد ولایت وردک به فرحت میگویند:که این پایگاه با پاسگاه های آن از چندین روز تحت حملات و فشار گروه جنگجویان طالب قرار داشت که سر انجام پاسگاه های این پایگاه سقوط و به دست طالبان افتید.

بگفته باشنده گان محل،سربازان پاسگاه ها به پایگاه منتقل گردیدند ولی شب گذشته با حملات گسترده جنگجویان طالب روبرو شده و نیروهای دولتی این پایگاه را رها کردند.

مسئولین ولایتی و امنیتی ولایت وردک در این مورد از اظهار نظر خودداری می میکنند ولی یک منبع امنیتی که نمی خواهند نامی از او برده شود تنها سقوط پاسگاه های این پایگاه را تائید می کند.

یکی از فعالان جامعه مدنی در منطقه یاد شده که نمی خواهد نامی از او برده شود میگوید:که نیروهای دولتی خود این پایگاه و پاسگاه های آنرا رها و برای حفاظت از ولسوالی سیدآباد از حملات طالبان به مقر ولسوالی متذکره رفته اند.

درهمین حال ذبیح الله«مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در پاسخ به سوال خبرنگار محلی فرحت نیوز میگوید:که جنگجویان این گروه بعد از چندین روز محاصره موفق به تصرف این پایگاه نظامی شده اند.

او تاکید می‌کند،که در این رویداد به شمول وسایط نقلیه نظامی تعداد زیاد جنگ افزار نیروهای امنیتی را نیز به غنیمت گرفتند.

این در حالیست که تورنجنرال جلال الدین«یفتلی» فرمانده قول اردوی 203 تندر روز گذشته از آغاز عملیات گسترده نظامی برای باز پس گیری ولسوالی نرخ و جلریز و تامین امنیت شاهراه نمبر یک خبر داده بود.

این منبع ارشد نظامی افغان گفته است:که با قوت کامل به این امر دست خواهند زد و آن دو ولسوالی را دوباره تصرف خواهند نمود.

جنرال یفتلی از باشندگان روستاها نیز خواسته است، تا به زودترین فرصت ممکن خانه هایشانرا ترک کنند تا در جریان عملیات به آنان آسیب نرسد.

این در حالیست که دریک ماه گذشته دو ولسوالی ولایت میدان وردک در کمترین فاصله کابل پایتخت افغانستان بدست طالبان افتاده و تاکنون دولت افغانستان موفق به گرفتن آن جاها نشده است.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک