D2B9F840-B5CB-497F-B7CD-72F79A003635

آسترلیا سفارت خود در کابل را تا سه روز آینده تعطیل می‌کند

به گزارش آژانس خبری فرحت،اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا،اعلام کرده تا روز جمعه آینده این کشور سفارتش در کابل را تعطیل می‌کند.

دولت استرلیا با نشر اعلامیه‌ ی گفته است،این تصمیم به دلیل وضعیت نامعلوم امنیتی در افغانستان گرفته شده،که سفارت این کشور در کابل تعطیل شود.

سفارت استرالیا در کابل نیز با نشر خبرنامه‎‌ای در همین رابطه افزوده است که “امیدوار” است تعطیلی سفارت این کشور در کابل “موقتی” باشد و با بهتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان این سفارت به کارش ادامه دهد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز با نشر پیامی گفته از خبر تعطیل موقت سفارت استرالیا در کابل آگاه است.

وزارت خارجه افغانستان در این پیام “از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبهٔ استرالیا با مردم و دولت این کشور در دو دههٔ گذشته” قدردانی کرده است.

سفارت استرلیا در کابل در حالی تعطیل می‌شود که روند خروج نیروهای خارجی از این کشور جریان دارد و قرار است تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ تمامی سربازان نیروهای بین‌المللی افغانستان را ترک کنند.

منابع معتبر در دفتر سیاسی طالبان در قطر میگوید:اینگروه به همه دیپلوماتها و کارکنان موسسات خیریه اطمینان میدهد که از طرف امارت اسلامی به آنها کدام خطری متوجه نمی باشد بلکی برای فعالیت های آنها شرایط مناسب را فراهم خواهد نمود.

محمدنعیم سخنگوی سیاسی طالبان در قطر به فرحت گفت:موسسات خیریه از دیر زمان بدینسو در مناطق مختلف افغانستان با همکاری امارت اسلامی فعالیتهای خویش را به پیش می برند
و در اینده هم انها نباید در این مورد نگرانی داشته باشند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل